صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رشد ۶ درصدی مصرف برق در خوزستان
رشد ۶ درصدی مصرف برق در خوزستان

رشد ۶ درصدی مصرف برق در خوزستان

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مصرف برق در 24 ساعت گذشته با رشد 5.9 درصدی در مدار هشت هزار مگاواتی قرار گرفته و لازم است مشترکان با مدیریت مصرف، بار شبکه را کاهش دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “محمود دشت‌بزرگ” اظهار داشت: در ساعت ۱۶:۳۸ روز گذشته اوج مصرف برق استان هشت هزار و ۱۴ مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و ۵۶۹ مگاوات مشابه مصرف در سال قبل ۵٫۹ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با مصرف هشت هزار و ۱۴ مگاوات روز یکشنبه برای هفتمین بار از پیک هفت هزار و ۹۱۷ مگاوات سال گذشته عبور کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از ماندگاری دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از آن همراه با افزایش پدیده رطوبت و شرجی تا آخر هفته در استان دارد و برای حفظ سلامت شبکه در این دما لازم است که مشترکان در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) از وسایل غیر ضروری و پر مصرف، استفاده نکنند.
دشت‌بزرگ عنوان کرد: وقتی برای چند روز متوالی دما و مصرف برق افزایشی باشد ممکن است این میزان فشار به تجهیزات برق آسیب رسانده و خاموشی ناخواسته در شبکه رخ دهد.
وی یادآور شد: برای حفظ آسایش خود و دیگران در این گرمای بی‌سابقه، مشترکان با احساس مسئولیت و کاهش مصرف، پایداری شبکه را تضمین کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.