صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / بومی‌سازی هشداردهنده ایمنی جرثقیل‌های سنگین در ملی حفاری
بومی‌سازی هشداردهنده ایمنی جرثقیل‌های سنگین در ملی حفاری

بومی‌سازی هشداردهنده ایمنی جرثقیل‌های سنگین در ملی حفاری

کسب و کار نیوز: شرکت ملی حفاری ایران موفق به بومی‌سازی نمایشگر و هشداردهنده ایمنی جرثقیل‌های سنگین با ویژگی‌های روزآمد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علی‌اصغر مکوندی، طراح و سازنده دستگاه نمایشگر و هشداردهنده ایمنی جرثقیل‌های سنگین در این شرکت گفت: ظرفیت باربرداری تجهیزات و متعلقات مربوط به دستگاه‌های حفاری به‌وسیله جرثقیل‌های عملیاتی، محاسبات فنی مختص به خود را دارد.
وی ادامه داد: در جرثقیل‌های قدیمی این محاسبات به صورت جدول مکتوب در معرض دید هدایتگر آن قرار دارد که با توجه به پیچیدگی محاسبه جدول باربرداری، انجام کار برای راننده دشوار است و نبود دقت کافی سبب خطا و بروز حادثه از جمله واژگونی جرثقیل می‌شود.
طراح و سازنده این تجهیز کاربردی افزود: در طراحی و ساخت این پردازشگر دیجیتال، جدول باربرداری جرثقیل به‌طور اختصار روی نمایشگر درج شده تا هدایتگر جرثقیل به آسانی و با دقت بیشتر به کار ادامه دهد.
مکوندی با بیان اینکه ساخت این دستگاه در مقایسه با انواع خارجی با توجه به کشور سازنده یک دوازدهم تا یک بیستم ارزان‌تر است و محاسبات آن افزون بر فوت و پوند براساس واحدهای متر و تن انجام می‌شود، اظهار کرد: این تجهیز از مزیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که در تجهیزات مشابه خارجی پیش‌بینی نشده است.
وی گفت: این دستگاه دارای دو قسمت است که یک بخش فرستنده روی بوم و بخش گیرنده و نمایشگر در درون کابین جرثقیل تعبیه شده است.
طراح و سازنده این دستگاه هشداردهنده ایمنی جرثقیل‌های سنگین افزود: در این نمایشگر، سیستم برنامه‌ریزی بی‌سیم است و فرکانس آن به گونه‌ای طراحی شده که با فرکانس دیگر تجهیزات کاربردی در دستگاه حفاری تداخل نداشته باشد.
مکوندی اضافه کرد: همچنین در دستگاه‌های نمونه خارجی اگر به اشتباه جای کابل‌های مثبت و منفی برق جابه‌جا یا ولتاژ برق DC افزایش یابد، دستگاه دچار آسیب کلی می‌شود، اما در تجهیز ساخته شده داخلی، این نقیصه فنی با نصب سیستم‌های ایمنی به طور کامل برطرف شده است.
وی گفت: هم‌اکنون در شرکت تعداد قابل توجهی جرثقیل با تناژ مختلف وجود دارد که نخستین دستگاه آن در حال نصب روی یک کرن ۲۵ تنی است.
این متخصص شرکت ملی حفاری ایران افزود: پس از موافقت با پیشنهاد وی در زمینه طراحی و ساخت این تجهیز از سوی مدیریت خدمات شرکت ملی حفاری، این تجهیز در مدت دو ماه طراحی و ساخته شد و با توجه به بومی‌سازی آن، هم‌اکنون برای ساخت و تجهیز همه جرثقیل‌های شرکت با تناژ مختلف اعلام آمادگی شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.