چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / کمک به کارآمدی بازار ارز
کمک به کارآمدی بازار ارز

کمیل طیبی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با «کسب و کار نیوز» مطرح کرد

کمک به کارآمدی بازار ارز

کسب و کار- یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه صرافی ها به کارآمدی بازار ارز کمک می‌کند، گفت: این کار همچنین موجب اطمینان خاطر بیشتر صرافی ها خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، کمیل طیبی کارشناس اقتصادی در گفتگو با «کسب و کار نیوز» گفت: هدف بانک مرکزی از اطلاعیه افزایش سرمایه صرافی‌ها با توجه به شرایط فعلی این است که از جانب عرضه اشباع به وجود آمده و زمینه کمبود تقاضا از میان برود.

وی در توضیح مطلب فوق افزود: با این کار همچنین گردش مالی ایجاد خواهد شد. بابت تعیین این مبلغ نیز ظرفیت بازار ارز توسط بانک مرکزی تخمین زده شده است. با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و هدفی که در راستای کاهش نرخ ارز دارد، انجام این کار همزمان با کاهش نرخ ارز ضربه‌گیری در برابر فعالیت های دلالی و سوداگری در بازار ارز است. یعنی این کار می‌تواند به کاهش نرخ ارز و از سویی به کاهش تخلفات و انحرافات ارزی کمک کند. منتهی باید دید این سیاست طی چند ماه آینده چه تاثیری بر بازار ارز به جای می‌گذارد. با توجه به اینکه ارزش ریال طی دو ماهه اخیر تقویت شده است، به نظر می‌رسد این اقدام اثر مثبتی بر بازار ارز به همراه داشته باشد و مانع از التهاب بازار ارز شود. از این پس صرافان نسبت به تامین منابع ارزی اطمینان پیدا می‌کنند و خدمات بهتری ارائه خواهند کرد و همین مسئله مانع از انحرافات می‌شود. در حالی که نااطمینانی خود بستر انحرافات ارزی را فراهم می‌کند. بنابراین باید تاکید کرد، سیاست‌های نظارتی و کنترلی بانک مرکزی که از جمله آن افزایش سرمایه صرافی‌ها است، باعث کارآمدی بازار ارز خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.