صفحه اصلی / اصناف / کم کاری در راه اندازی طرح جامع مالیاتی
کم کاری در راه اندازی طرح جامع مالیاتی

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

کم کاری در راه اندازی طرح جامع مالیاتی

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز برای اقتصاد کشور بوجود آمده موضوع مالیات و رکودی است که بر واحدهای صنفی نشسته است. طرح صندوق مکانیزه فروش طرحی است که دولت باید برای اجرای آن منابعی را تخصیص دهد تا شفافیت اجرایی شود. صندوق فروشگاهی علاوه بر قابلیت دسترسی به گزارش های واقعی روزانه و شناسایی اقلام پر فروش و پر مصرف، دارای مزایایی مثل صرفه جویی در وقت و هزینه نیز می باشد.

شایلی قرائی– به گزارش کسب و کار نیوز، ابوذر ندیمی افزود: اما از نظر قانونی تاکیدشده مجهز شدن اصناف به دستگاه های فروش توسط سازمان امور مالیاتی به تدریج و سالانه انجام شود. همچنین سازمان امور مالیاتی باید لیستی آماده کند و هر سال صنف های مختلف را مشمول نصب این صندوق کند. بنابراین اگر این کار راحت بود سازمان امور مالیاتی اعلام می کرد که ظرف ۲۴ ساعت باید همه اصناف به دستگاه های مکانیزه فروش مجهز شوند.

به گفته ندیمی، فرار مالیاتی بیش از هرچیز به عملکرد سازمان مالیاتی در وصول مالیات حقه دولت باز می گردد زیرا با وجود الزام های قانونی برای راه اندازی طرح جامع مالیاتی در کشور، هنوز این امر محقق نشده و در حقیقت شاهد نوعی کم کاری در این زمینه هستیم. البته طرح جامع مالیاتی به طور ناقص در کشور اجرا شده که دلیل  آن بیش از هر چیز ناشی از کم کاری سازمان مالیاتی است. برخی مایل نیستند ممیزسالاری از بین برود و گر نه از نظر منابع و هدف گذاری، قرار بود سال ها پیش این طرح اجرایی شود. برخی مسائل نیز به کاستی ها در وزارتخانه های مرتبط با امور تولیدی و توزیعی باز می گردد؛ برای نمونه وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید صنوف و همه عرضه کنندگان کالا و خدمات را به صندوق مکانیزه فروش مجهز می کردند که تاکنون این امر عملیاتی نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.