صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / قطبی در استادیوم المپیک چین؛ علیه شایعات ایران
قطبی در استادیوم المپیک چین؛ علیه شایعات ایران

امپراطور از دیوار لیگ یک چین عبور می‌کند؟

قطبی در استادیوم المپیک چین؛ علیه شایعات ایران

کسب وکار نیوز: افشین قطبی به صورت رسمی هدایت تیم شیجیاژوانگ برایت را برعهده گرفت و بازی امروز این تیم را نیز تماشا کرد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ورزش سه, فوتبالدوستان ایرانی هفته جدید خود را با خبر سرمربیگری افشین قطبی در شیجیاژوانگ برایت آغاز کردند. تصویری از مربی خندان فوتبال ایران با موهای سپید که در میان استقبال چینی ها در شهر شیجیاژوانگ قرار دارد و البته پرده برداری از هدف قدیمی: «صعود به سوپرلیگ چین».
ساعاتی پس از آن، افشین قطبی که قرارداد خود با چینی ها را نهایی کرده بود، راهی استادیوم المپیک هبی شد تا دیدار تیم«ژجیانگ گرینتون» را تماشا کند. مسابقه ای که با پیروزی تیم جدید افشین قطبی با گل دقایق پایانی به اتمام رسید و سبب شد تا معارفه مربی جدید، باشکوه باشد.
قطبی عصر امروز را در حالی در ورزشگاه «هبی المپیک سنتر» سپری کرد که پیش از آن یک ماه پرفشار و ملتهب را سپری کرده بود. پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ، به شکلی غیررسمی نام افشین قطبی در کنار علی دایی به عنوان گزینه های جانشینی سرمربی کروات سرخ ها مطرح و همچنین شایعه شد که محسن خلیلی وظیفه مذاکره با قطبی را برعهده دارد. این خبر البته بارها از سوی طرفین تکذیب شد و حتی یک نفر هم از مدیریت باشگاه پرسپولیس، سرمربیگری قطبی در این تیم را تائید نکرد اما منابع غیررسمی هر بار با مطرح کردن نام قطبی در کنار اسامی چون علی دایی، سبب می شدند تا جو هواداری قرمزها ملتهب شود.
در این بین افشین قطبی در گفتگوهایی صراحتا این موضوع را تکذیب و مدیربرنامه او نیز هرگونه پیشنهاد از سوی پرسپولیس را رد کرد. در همان روزها خبرگزاری های چینی قطبی را گزینه سرمربی تیم بجینگ و شیجیاژوانگ قلمداد کردند و در نهایت نیز سرمربی سابق تیم ملی هدایت تیمی را برعهده گرفت که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سرمربی آن بود.
قطبی که در فوتبال ایران یک قهرمانی خاطره انگیز با پرسپولیس را رقم زد و به محبوبیت بالایی نزد هواداران سرخپوش دست یافت، حالا کار سختی را در چین پیش روی خود می بیند. در ۱۲ هفته پایانی لیگ یک چین، او باید فاصله ۵ امتیازی با تیم مانگولیا را از بین ببرد تا بتواند جواز صعود به سوپرلیگ را کسب کند؛ اتفاقی که سبب می شود تا قطبی سال آینده را در سوپرلیگ پرستاره چین بگذارند.
اتفاق مثبت برای سرمربی جدید تیم شیجیاژوانگ برایت این است که در کادرفنی فعلی این تیم یک آنالیزور ایرانی حضور دارد و همچنین مربیانی از چین و هلند هستند که شناخت خوبی نسبت به لیگ چین و همچنین شرایط تیم دارند و می توانند در راه صعود به سوپرلیگ افشین قطبی را یاری کنند.
شیجیاژوانگ برایت بازی بعدی خود را مقابل تیم قعرنشین شانگهای شنخین برگزار می کند و فرصت این را دارد تا با کسب یک پیروزی دیگر به منطقه سبز صعود نزدیک شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.