صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / سرمایه اولیه صرافی‌ها به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت
سرمایه اولیه صرافی‌ها به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

سرمایه اولیه صرافی‌ها به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که در سامانه صرافی‌ها(سنا) منتشر کرده، اعلام نموده که سرمایه اولیه صرافی‌ها در کلانشهرها به ۱۲ میلیارد تومان و سایر شهرها به ۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که در سامانه صرافی‌ها (سنا) منتشر کرده، اعلام نموده که سرمایه اولیه صرافی‌ها در کلانشهرها به ۱۲ میلیارد تومان و سایر شهرها به ۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه صرافی‌ها (سنا)، به استناد تبصره (۲) ماده (۱۱) دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، حداقل سرمایه جهت تاسیس صرافی در شهرهای بزرگ شامل تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز و کرج مبلغ یک‌صد و بیست (۱۲۰) میلیارد ریال و سایر شهرهای کشور مبلغ شصت (۶۰) میلیارد ریال تعیین شده است.

همچنین مقرر گردید صرافی‌های مجاز فعلی، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۱، نسبت به افزایش سرمایه به صورت نقد و تطبیق شرایط خود با سرمایه تعیین‌شده جدید، اقدام نمایند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، بدیهی است در صورت پایان مهلت مقرر و عدم تطبیق شرایط شرکت با الزامات یادشده، تمدید مجوز فعالیت آن صرافی و رسیدگی به سایر درخواست‌های واصله در بانک مرکزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.