صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رونمایی از سامانه “پرکاران” برای اشتغال دانشجویان، مددجویان و نیروهای پاره وقت
رونمایی از سامانه “پرکاران” برای اشتغال دانشجویان، مددجویان و نیروهای پاره وقت

در نمایشگاه الکامپ صورت گرفت

رونمایی از سامانه “پرکاران” برای اشتغال دانشجویان، مددجویان و نیروهای پاره وقت

این سامانه شرایط لازم را برای اشتغال پاره وقت، نیمه وقت و خانگی را برای معلولین، کار در منزل، کار ساعتی، شبکاری، شغل دانشجویی، کار از راه دور و شغل دوم را برای گروه های نیازمند فراهم می نماید.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی زارعی مدیرعامل موسسه پرکاران با اعلام این خبر گفت: :با سامانه پرکاران اوقات فراغت گروه های مختلف تبدیل به شغل و درآمد می شود.
زارعی با اشاره به اینکه این سامانه سامانه جامعی برای کاریابی و شغل دوم و پاره وقت است اظهار داشت: این سامانه مناسب افرادی است که وقت دارند و می خواهند وقت خود را به پول تبدیل کنند. در واقع این سامانه می تواند اوقات فراغت افراد را مدیریت کرده و به درآمد و سرمایه تبدیل کند.
وی درباره جامعه هدف این سامانه گفت: سرپرستان خانوار،زنان خانه دار،بازنشستگان و بیشتر اقشار جامعه حتی افراد دارای معلولیت می توانند از این سامانه استفاده کنند و شغل پاره وقت یا حتی شغل دوم داشته باشند. این شغل می تواند از راه دور یا حضوری باشد.
وی درباره نحوه کار این کاریابی افزود: ما در این سامانه دو گروه داریم. دسته اول کسانی هستند که کار دارند و کرفرما هستند و دسته دوم کارجویانند که دنبال شغل می گردند. این سامانه در فضای مجازی این دودسته را به هم معرفی می کند و کارجو ها با استفاده از فیلترینگ پیشرفته و خاص این برنامه نزدیکترین و مرتبط ترین شغل مربوط به استعداد و توانایی خود را انتخاب کنند.
در ادامه حمید لواسانی مدیر اجرایی این طرح در رابطه با ویژگی های فنی این سامانه عنوان کرد: این سامانه، سامانه استخدام مشاغل خاص است. جامعه هدف این سامانه گروه هایی در اجتماع است که کمتر دیدده شده یا اصلا دیده نمی شوند. معلولین، زنان خانه دار،کارگران فصلی و… از این نوع افرادند. پیدا کردن کار تمام وقت کاری است که بیشتر سامانه ها آن را انجام می دهند ولی سامانه ما به صورت تخصصی دست روی جامعه ای سازمان نیافته گذاشته است. این قشرمعمولا سخت صاحب شغل می شوند.دانشجویان، معلولین و زنان خانه دار جزو این قشرند.
لواسانی افزود: این سیستم به صورت جامع با دسته بندی های مختلف برای همه اقشار طراحی شده است که بتوانند در آن شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در حال حاضر نزدیک به پنج هزار کارفرمای واقعی و نه هزار کارجو درر این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه .بیشتر افرادی که به این سامانه می آیند فاقد مهارت خاصی هستند گفت: در این زمینه نیازمند حمایت معنوی و مادی از سوی سازمان های حامی برای آموزش و سپس معرفی برای اشتغال هستیم.
وی افزود:این شرکت کاملا به صورت خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد یا ارگان دولتی نیست. البته این واحد صنفی برای همکاری با سازمان بهزیستی رایزنی هایی داشته است و تلاش می کند مسئولیت اجتماعی خود را با حمایت های معنوی این سازمان به انجام برساند.
لواسانی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این ماموریت نیازمند تعامل و همکاری مناسب نهادها و سازمان های حامی گروه های آسیب پذیر هستیم.
گفتنی است سامانه پرکاران به نشانی www.porkaran.com برای گروه های مختلف در دسترس است.

همچنین مطالعه کنید:

پردیس‌های علم و فناوری مشترک بین پارک‌ها و صنایع راه اندازی می شود/رفع نیازهای بومی و منطقه‌ای با توسعه دانش بنیان ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، سجاد محمدعلی نژاد با اشاره به نام گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.