به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تیتر برتر، زهرا پورچراغ متولد ۱۱ بهمن ۱۳۶۷ فارغ التحصیل رشته گرافیک، مربی شنا و نجات غریق، عضو فدراسیون شنا و نجات غریق است. وی همچنین مدیر عامل شرکت بازرگانی توسعه تجارت ماندگار نادیا پرسام است. پورچراغ این شرکت را در سال ۱۳۹۸ تاسیس کرده است. هر چند زمینه فعالیت شرکت محدود به اساسنامه مانند صادرات و واردات و غیره است اما هدف وی از تاسیس این شرکت صرفنظر از منافع مالی، کارآفرینی و اشتغال زایی بوده است
وی در مورد حجمی از مشکلات و ناباوریهایی که در مورد توانایی مدیریتی زنان وجود دارد سخن گفت و اعلام کرد: «من معتقدم خداوند مهربان در آفرینش زن و مرد و بخشش تواناییهایی از جمله استعداد و حافظه و هوش مطلقاً قائل به تفکیک جنسیتی نشده است مهم خودباوری است و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بستر فعالیت زنان در جامعه بسیار چشمگیر فراهم شده است. مهم این است بعد از ایمان و توکل به خدای مهربان به تواناییهای خود ایمان داشته باشیم.«
وی اضافه کرد: «شاید برایتان سوال باشد که حرفه مربیگری شنا و نجات غریقی چه ارتباطی به فعالیتهای اقتصادی دارد؟ تغییر شغل از حرفه شنا به تاسیس شرکت و پرداختن به فعالیت اقتصادی به این خاطر بود که هرگز به شنا و نجات غریقی بعنوان یک شغل حرفهای نگاه نکردم و صرفنظر از اینکه ورزش جز لاینفک زندگی باشد برای من کسب توانایی در نجات جان یک انسان بسیار ارزشمند است. در نتیجه چون عاشق هیجان و ریسک هستم و دوستان خوبی دارم که در زمینه امور اقتصادی کارشناس و خبره هستند و خودم نیز تجربیات گرانبهایی در این زمینه دارم تصمیم به تاسیس شرکت گرفتم در واقع این تصمیم برای من کوچ از آبهای راکد به آبهای خروشان عرصه اقتصاد است.»
وی در مورد چالشها و شرایط کنونی اقتصاد و تجارت در ایران و نگرانیهایی که در مورد آن وجود دارد سخن گفت و اعلام کرد که چالشهای ناشی از تحریم و نوسانات قیمت ارز انکار ناپذیر است اما باید مثل یک موج سوار حرفهای هوشمندانه و با تدبیر حرکت کرد. وی ادامه داد: «مطمئن هستم که مسئولین محترم تمام راهکارهای لازم برای برون رفت از این بحران موقت را پیش بینی کردهاند و من برای اثبات این مهم تمام تلاشم را برای تاسیس شعب در داخل و خارج از کشور که حکایت از موفقیتهای بیشتر شرکت نادیا پرسام دارد خواهم کرد.
زهرا پورچراغ خود را در یک جمله اینگونه تعریف کرد: E=mc2
با سلام
وقت بخیر
درسته که کسب درامد از راه تبلیغات نیاز و قابل توجیه هست ولی در این بخش وبسایت یعنی مشاهیر کار صحیحی نمی باشد و دید منفی به مخاطب القا میکند که مابقی مطالب نیز بازاری و غیر واقعی می باشد.
با تقدیم احترام