صفحه اصلی / سرخط خبرها / کاهش قیمت مسکن تا پایان تابستان
کاهش قیمت مسکن تا پایان تابستان

حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک:

کاهش قیمت مسکن تا پایان تابستان

کسب و کار-نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت مسکن در صورت تداوم روند کاهشی قیمت دلار کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: اما نباید انتظار داشت، این کاهش در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.

به گزارش کسب و کار نیوز،  حسام عقبایی در گفتگو با «کسب و کار» نیوز گفت: افزایش و کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی به تبع روی قیمت مسکن اثرگذار است. اما با توجه به تخلیه اثرات این بازارها بر بازار مسکن و رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن، به نظر نمی‌رسد از این پس شاهد رشد قیمت مسکن باشیم. با این حال کاهش قیمت مسکن قطعی و در کوتاه مدت نیست. بر اساس آنچه از وضعیت بازار قابل مشاهده است، قیمت مسکن تا پایان تابستان ثابت بوده و رکود عمیقی نیز در بازار مسکن تا پایان تابستان حاکم خواهد بود. بر اساس آمارها در تیر ماه سال جاری معاملات مسکن نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اما کاهش قیمت مسکن در صورت عدم افزایش قمیت ارز و عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در واحدهای بالای ۱۵۰ متر است. ولی در نیمه دوم سال به شرطی که روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دار باشد، واحدهای زیر ۱۵۰ متر نیز مشمول کاهش قیمت خواهند شد. میزان افت قیمت نیز بین ۱۰ تا ۱۵ و ۲۰ تا ۲۵ درصد است. در صورتی که نرخ ارز افزایش قیمت داشته باشد، قیمت مسکن کاهشی نخواهد داشت. تنها باعث عمیق‌تر شدن رکود در بازار مسکن می‌شود. به طور کلی تر چند عامل اثرگذار بر قیمت‌ها در بازار مسکن برای پیش‌بینی وضعیت آینده مسکن، قابل توجه است. از جمله عوامل اصلی توازن بین عرضه و تقاضا وارائه تسهیلات بانکی است. برای کاهش اساسی قیمت مسکن اول باید تولید مسکن را افزایش داد و بعد از آن به افزایش قدرت خرید مردم کمک کرد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.