چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک کار سختی در پیش دارد
تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک کار سختی در پیش دارد

داوود آهنگری:

تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک کار سختی در پیش دارد

کسب و کار نیوز: پیشکسوت والیبال معتقد است که تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپیک کار سختی را در پیش دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود آهنگری در گفت و گو با ایسنا، درباره مسابقات انتخابی المپیک و نتایج به دست آمده در لیگ ملت ها، گفت: انتخابی المپیک بسیار سخت است و باید تمام تلاش خود را برای نتیجه گرفتن در المپیک انجام دهیم زیرا سطح مسابقات المپیک از جهانی بسیار بالاتر است. در دور اول لیگ ملت ها توانستیم رتبه ی دوم راکسب کنیم که این بسیار نتیجه خوبی بود و ایران با تمام قوا و با بهترین بازیکنان در این مسابقات شرکت کرد.
او ادامه داد: شاهد بودیم که دیگر تیمها باجوانگرایی به این مسابقات اعزام شده بودند. لهستان تیمی بود که جوانگرایی کرده بود. این تیم در دور اول لیگ ملتها دست خود را رو نکرده بود. این تیم در دور دوم با تمام قوا به میدان آمدند که توانستند ایران راشکست دهند.
این پیشکسوت با بیان اینکه کسب رتبه پنجم در این مسابقات عالی است، گفت: پنجم جهان شدن در بین تیم های قدرتمند والیبال جهان بسیار عالیست و این نتیجه داشتن باشگاه های حرفه ای در ایران است که باشگاه های حرفه ای قراردادهای حرفه‌ای می بندند و اینگونه در تیم ملی تاثیر می‌گذارند.
آهنگری ادامه داد: توقع داشتیم که در لیگ ملت های والیبال دوم و یا سوم شویم اما نتیجه پنجمی هم نتیجه خوبی است و باید تمام تمرکز و تلاش خود را برای نتیجه گیری در المپیک بگذاریم و به اعتقاد من قادر هستیم که در المپیک جزو چهار تیم برتر باشیم. جزو چهار تیم شدن کار بسیار مشکلی است که با پتانسیلی که من از بازیکنان سراغ دارم این امر شدنی است.
این مربی پیشکسوت در پاسخ به اینکه آیا این مقام پنجمی حاصل تلاش کولاکوویچ یا بازیکنان تیم ملی است،‌ گفت: هر مقامی که به دست می‌آمد هم حاصل تلاش سرمربی و هم بازیکنان است و در ایران مربیان بسیار خوبی داریم اما چون مربیان خارجی اسم و رسم و رزومه دارند آنها را انتخاب می کنیم. حتی مسئولان نیاز و خواسته های یک مربی خارجی را بهتر از یک مربی ایرانی بر طرف می کنند.
وی ادامه داد: بازیکنانی امثال عبادی پور، معروف و موسوی که از بهترین های جهان هستند تحت نظر مربی ایرانی به سطح بالای والیبال رسیده‌اند پس مربی ایرانی هم می‌تواند در تیم ملی نتیجه بگیرد.
او در خصوص شائبه به وجود آمده درباره مهندسی شدن انتخابات فدراسیون والیبال گفت: ممکن است وزارت ورزش بر روی فرد خاصی تاکید داشته باشد ولی هر کسی که رای می دهد تنها حق یک رای را دارد. این مسئله و شائبه ها در هر دوره انتخابات وجود دارد اما به اعتقاد من باید کسی ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد که خود والیبالیست، مدیر و باسیاست باشد. رئیس فدراسیون های قبلی بسیار خوب عمل کرده اند و اگر شخصی ریاست را برعهده بگیرد باید کاری های او با رئیس فدراسیون قبلی مقایسه شود که کار را بسیار سخت می کند بنابراین باید یک فرد همه جانبه باشد.
آهنگری با بیان اینکه مشکلات والیبال بسیار زیاد است، گفت: نداشتن سالن های استاندارد یکی از مهمترین مشکلات والیبال است. شاهد هستیم که در اردبیل سالن خوبی داریم ولی در رقابت های لیگ برتر والیبال از این شهر تیمی شرکت نمی کند. به تازگی قرار است کاله مازندران هم سالن جدیدی تاسیس کند که این برای والیبال کشور بسیار خوب است.
او همچنین افزود: باید به مربی ایرانی بها داد و با یک برنامه ریزی درست مدرسه و آکادمی های والیبال تاسیس کنیم که مربی‌های ایرانی بتوانند استعداد یابی کنند و از این استعدادها در تیم ملی جوانان و نوجوانان استفاده شود. همچنین باید کمیته‌ای برای نظارات بر این استعدادها تاسیس کنیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان در پایان به حضور این تیم در بازیهای آسیایی هنگ کنگ اشاره کرد و افزود: تیم ملی ناشنوایان والیبال ساحلی بعد از ۹ دوره برگزاری این رقابت ها ، برای اولین بار عازم رقابت های جام ملت های ناشنوایان آسیا در هنگ کنگ هستند که باتوجه به عدم شناخت تیم ملی از تیم های شرکت کننده برای آنها آروزی موفقیت می‌کنم و همچنین از تیشه گران رئیس فدراسیون و دکتر کاظمی تشکر و قدر دانی می کنم که زحمات زیادی برای سفر تیم ملی والیبال ناشنوایان به هنگ‌کنگ کشیده‌اند.

 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.