صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / الکامپ، سکوی پرتاب کسب وکارهای نوین
الکامپ، سکوی پرتاب کسب وکارهای نوین

"کسب و کار" از درخشش استارتاپ‌ها در کنار شرکت‌های بزرگ هوشمند در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناورانه گزارش می دهد

الکامپ، سکوی پرتاب کسب وکارهای نوین

بیست‌وپنجمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در حال برگزاری است و شرکت ها و سازمان های بسیاری از داخل و خارج از کشور به نمایش آخرین دستاوردهای خود در حوزه کامپیوتر و رایانه می پردازند. همواره بر این موضوع تاکید شده است که برگزاری چنین رویدادهایی به دلیل فضای کاری مشترک شرکت کنندگان در آن منجر به تعامل و تبادل اطلاعات مابین موسسان و سکوی پرتاب کسب و کارهای ایرانی بخصوص کسب و کارهای نوین و استارت آپ هاست.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، نگاه ها به برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه هایی در این رابطه باید نگاه صادراتی باشد چراکه هزینه های شرکت در رویدادهای خارجی برای کسب و کارهای ایرانی در این شرایط بسیار زیاد است و نمی توان برای حضور مداوم آنها برنامه ریزی کرد. بنابراین باید با دعوت از شرکت های خارجی و کسب و کارهای بنام راه را برای مذاکرات و همکاری با شرکت های بزرگ را در داخل کشور فراهم کرد. از طرف دیگر حضور بازدیدکنندگان خارجی نیز باید مورد توجه باشد. بازدیدهایی که بتواند منجر به انعقاد قراردادهای همکاری و صادراتی شود. ۳۲ هزار متر فضای مفید کل نمایشگاه است که بیش از ۸ هزار متر به استارتاپ ها تعلق گرفته است. الکام استارز با تمام پر مخاطب بودنش بخشی است که اگر بخواهد به شکل مستقل انجام شود اقتصادی نخواهد بود. ترکیب این زیست بوم باعث می شود چنین مشکلات اقتصادی به وجود نیاید. حضور استارتاپ های بزرگ در الکامپ نشان می دهد میزان پیشرفت در این نمایشگاه به چه میزان بوده است. شرکت هایی که تا چند سال قبل یک استند ساده در نمایشگاه داشتند اما الان توان این را پیدا کرده اند که غرفه های بزرگ داشته باشند. گزارش “کسب و کار” را از تازه های فناوری و نوآوری در الکامپ بیست و پنجم در ذیل می خوانید.

ارایه ٨۴ سرویس دفاتر خدمات الکترونیک شهر

مدیرعامل موسسه فناوران شهر از ارائه خدمات در میز خدمت الکترونیک شهرداری تهران در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: تمامی ۸۴ سرویس دفاتر خدمات الکترونیک شهر در الکامپ ۲۰۱۹ قابل ارائه است. داوود لطفی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک در میز خدمت الکترونیک شهرداری تهران در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ به شهروندان اظهار کرد: این خدمات در نمایشگاه الکامپ از تاریخ ۲۷ تیر ماه ۹۸ لغایت ۳۰ تیرماه ۹۸ ارائه می شود. وی با اشاره به هدف شرکت موسسه فناوران شهر برای ارائه خدمات در الکامپ۲۰۱۹ تصریح کرد: معرفی فعالیت‌های دفاتر خدمات الکترونیک و ارائه سرویس های شهروندی به مراجعین از جمله این اهداف است. مدیرعامل موسسه فناوران شهر به خدمات قابل ارائه در الکامپ ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: تمامی ۸۴ سرویس دفاتر خدمات الکترونیک شهر در الکامپ ۲۰۱۹ قابل ارائه است. همچنین خدمات مرتبط با سرویس های تک مرحله ای از جمله عوارض خودرو و طرح ترافیک در الکامپ به شهروندان ارائه می شود.

ایرانسل و صبا ایده تفاهم نامه همکاری امضا کردند

همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ ایرانسل و شرکت «صبا ایده» تفاهم نامه همکاری امضا کردند. ئتفاهم نامه همکاری با صبا ایده با هدف همکاری در ارائه خدمات محتوایی و ویدئویی بر بستر ایرانسل و هم افزایی توسعه بازار خدمات محتوایی و دیجیتالی کشور بین دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و محمد جواد شکوری مقدم، مدیرعامل صبا ایده امضا شد. آپارات، فیلیمو، کلوب، میهن بلاگ و صبا ویژن از محصولات شرکت صبا ایده هستند که هر یک به صورت جداگانه در حوزه‌های تولید و انتشار محتواهای نمایشی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. ایرانسل نیز با تلویزیون اینترنتی لنز مجموعه ای از جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌های ایرانی و خارجی، برنامه‌های زنده تلویزیونی، پخش مسابقه‌های ورزشی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ غرفه‌های جداگانه‌ای در سالن‌های ۶، ۸-۹، ۱۸، ۲۷ و ۳۸ و محوطه نمایشگاه را برای ارائه و معرفی خدمات خود، در نظر گرفته است.

نسخه جهانی پیام رسان گپ در دسترس قرار گرفت

در نمایشگاه الکامپ تهران مدیرعامل پیام رسان گپ در مورد اهداف و چالشهای این شرکت را تشریح کرد. مهدی انجیدنی مدیرعامل پیام رسان داخلی گپ در مورد آخرین وضعیت فعالیت این پیام‌رسان گفت: هدف گپ با داشتن بیش از ۳ میلیون کاربرفعال، ارائه زیرساختهای مناسب به تمامی ارائه دهندگان کسب و کار است. وی ادامه داد: گپ پوشش نیازهای خدمات اجتماعی کسب و کارهای بزرگ و سازمانها را در طرح تجاری خود دارد.به گفته وی، اخیرا گیم سنتر پیام رسان گپ راه اندازی شده که ارائه خدمات با سرعت بیشتر و هزینه کمتر توسط ارائه دهندگان بازی به کاربران خارجی و داخلی را فراهم می کند.انجیدنی از سرمایه گذاری مشترک با اپراتور ایرانسل و شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: طی تفاهمی در دو کشوری که ام‌‌تی‌ان حضور دارد فعالیت را آغاز کرده ایم. مدیرعامل پیام رسان گپ ادامه داد: نسخه اینترنشنال گپ در سراسر دنیا در دسترس است و بقیه کشور ها به دنبال خرید لایسنس هستند که پیام رسان داخلی خود را برای اهداف تجاری خود داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: پیام رسان گپ دارای دو برند شامل گپ و ویدا بوده که هر دو فعال هستند و در کشورهایی که با تحریم های ایران مشکل دارند با برند انگلیسی ویدا و در کشورهایی که با تحریم‌های ایران مشکلی ندارند با برند گپ حضور داریم. وی گفت: بیش از ۱۲ سال است که در انگلستان دفتر داریم.انجیدنی در مورد مسدود شدن حساب اصلی پیام رسان گپ گفت: بیست روز پیش با یک کارت سرقتی از درگاه گپ خرید اینترنتی انجام شده بود و به دلیل این تخلف حساب گپ مسدود شد که این امر کسب و کار های فعال روی گپ را با مشکل مواجه کرد، پس از آن طی مذاکراتی مسدودی کامل به مسدودی تا حد مبلغ تخلف کاهش پیدا کرد، اما مشکل هنوز برطرف نشده است.وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار کسب و کار استارت آپی در قالب بات به مشتریان خود روی گپ سرویس می دهند. او در پاسخ به سوالی درباره اعتماد ایرانی‌ها به پیام رسان های داخلی، گفت: حضور ۳۰ میلیون کاربر ایرانی در پوسته های فارسی تلگرام، در حالی که دولت عملا اعلام کرد این پوسته‌ها متعلق به سازمان های امنیتی کشور هستند و حضور بیست میلیون نفر در روبیکا نشان می‌دهد که باید روی این سوال که اساسا سرویس‌های ایرانی با چالش اعتماد مواجه هستند یا خیر تامل کرد.

هوشمندسازی فرایند ورود به دنیای آنلاین

کسب و کار های سنتی یکی پس از دیگری وارد فضای آنلاین می شوند تا در کنار حفظ توان رقابتی، بقای خود را تضمین کنند. در جریان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ با شرکتی آشنا شدیم که به کسب و کارها کمک می کند به شکل هوشمند وارد این مسیر شوند. شرکت آرمان پردازان نوژن خدماتی نظیر طراحی و توسعه اپلیکیشن، طراحی وب سایت و پلتفرم های کسب و کار را انجام می دهد. این روزها واژگانی نظیر هوشندسازی، کلان داده، داده کاوی و مانند اینها را زیاد می شنویم. با این حال آرمان پردازان نوژن قصد دارد این واژه ها را از حالت انتزاعی درآورده و آنها را به شکل عملی پیاده سازی کند. «اشکان قویدل»، معاون فنی و اجرای نوژن از هوشمندسازی پلتفرم های کسب و کار صحبت کرد، اما منظور از پلتفرم کسب و کار چیست؟ قویدل می گوید: «پلتفرم کسب و کار هرگونه فضا یا بستری است که خدمت، کالا یا ارزش افزوده از طریق آن ارائه می شود. این پلتفرم بر اساس نوع کسب و کار، به شکل متفاوتی تعریف شده و می تواند دوسویه یا چندسویه باشد. یکی از مهم ترین مزایای شرکت نوژن، بهینه سازی عملکرد پلتفرم کسب و کار است تا با پرداخت هزینه ای معقول، بین عملکرد آفلاین و آنلاین بیزینس مورد نظر توازن ایجاد شود.»

اسنپ حامی توان‌تک

اسنپ با حضور در بخش «توان‌تک» نمایشگاه الکامپ بار دیگر حمایت خود را از افراد توان یاب اعلام کرد. این سومین حضور توان‌تک در نمایشگاه الکامپ است که تلاش دارد تا ضمن معرفی استارتاپ‌های راه‌اندازی‌شده توسط افراد توان‌یاب، شرکت‌هایی را که خدماتی به توان‌یابان ارائه می‌دهد معرفی کند. اسنپ به عنوان یک سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل همواره در فکر تسهیل فعالیت افراد دارای معلولیت در جامعه بوده است. در همین راستا از ابتدای سال ۹۶ این شرکت اعلام کرد که رانندگان توان‌یاب از پرداخت کمیسیون معاف هستند.اکنون بر اساس گزارشی که اسنپ منتشر کرده است، در یک سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از رانندگان دارای معلولیت در اسنپ ثبت نام کرده‌اند. اسنپ همچنین می‌گوید که در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر از توان‌یابان در ناوگان اسنپ مشغول به کار هستند و بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر از کل سفرهای ناوگان اسنپ توسط این افراد انجام شده است.مجموع کمیسیون افراد دارای معلولیت در یک‌سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد تومان است که اسنپ این رقم را از اعتبار این افراد کسر نکرده است.

استارت‌آپی که می‌خواهد شما را از گوگل بی‌نیاز کند

نمایشگاه الکامپ امسال صحنه حضور استارت‌آپ‌های مختلفی بود که از بین آن‌ها استارت‌آپ‌های حوزه سفر و گردشگری نقش مؤثر و پررنگی ایفا می‌کردند. «سفر مارکت» که امسال غرفه بزرگی را در الکامپ به خود اختصاص داده بود، یکی از همین استارت‌آپ‌های سفر و گردشگری است که برای تسهیل برنامه‌ریزی سفر برای مردم کشورمان فعالیت می‌کند. از خرید بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل و رزرو تورهای گردشگری، سفر مارکت کمک می‌کند که سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان برسید و در جستجوی بلیط و مسائل مرتبط با آن هیچ نیازی به جستجو در گوگل نداشته باشید؛ ادعایی از سوی این استارت‌آپ که می‌تواند در صرفه‌جویی وقت تأثیر مهمی داشته باشد.

استارتاپ آرمه خدمات دندان‌پزشکی را تسهیل می‌کند

استارتاپ آرمه تخفیف پارسیان با هدف بهبود سلامت دهان و دندان تشکیل شده و ازجمله استارتاپ‌هایی است که در الکامپ ۲۰۱۹ حضور دارد. یکی از حوزه‌هایی که معمولا شامل بیمه نمی‌شود، خدمات دندان‌پزشکی است. استارتاپ آرمه به مدیریت علی موسوی‌ملکی سعی می‌کند با همکاری با پزشکان این حوزه هم دسترسی کاربران به پزشکان را تسهیل کند و هم هزینه‌ی این خدمات را به‌حداقل برساند. زومیت در جریان نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ به غرفه‌ی این شرکت واقع در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی سری زده و با مدیرعامل آن، علی موسوی‌ملکی، گفت‌وگو کرده است. به‌ادعای موسوی‌ملکی، وضعیت بهداشت دهان و دندان در ایران اوضاع مناسبی ندارد و حدود ۸۰میلیون دندان پوسیده وجود دارد که به‌دلیل دشواری دسترسی به دندان‌پزشک و گران‌بودن هزینه‌های ترمیم به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود و اغلب کشیده می‌شوند. موسوی‌ملکی استارتاپ آرمه به‌معنای دندان را از سال ۱۳۹۵ افتتاح کرده و به‌واسطه‌ی آن توانسته است بیش از ۲۰هزار کاربر را عضو این سامانه کند و در ۴۲ شهر کشور با دندان‌پزشکان قرارداد ببندد.به‌گفته‌ی مدیرعامل استارتاپ آرمه، در حوزه‌ی دندان‌پزشکی حدود ۸۵درصد ظرفیت خالی وجود دارد که سامانه‌ی آرمه با استفاده از این ظرفیت خالی، کاربران عضو این استارتاپ را با تخفیف‌های بیش از ۵۰ درصد به پزشکان طرف قرارداد وصل می‌کند.درواقع، همان‌طورکه سرویس‌های اینترنتی درخواست تاکسی با حذف آژانس‌ها هزینه‌های سفر را کاهش دادند، آرمه با حذف کلینیک‌ها هزینه‌های دندان‌پزشکی را کاهش می‌دهد. در این فرایند، بیمار تنها هزینه‌ی درمان را پرداخت می‌کند و سهم کلینیک از هزینه‌ها حدف می‌شود.

هدف مدیرعامل شرکت آرمه پوشش هرچه‌بیشتر پزشکان و افزایش تعداد اعضای این بیمه در آینده‌ی نزدیک است. به‌گفته‌ی موسوی‌ملکی، این استارتاپ قصد دارد به‌زودی در حوزه‌های پوست و مو نیز فعالیت کند و خدمات خود را به اعضا افزایش دهد. به‌اعتقاد موسوی‌ملکی، سقف پیشرفت برای این استارتاپ باز است و نمونه‌ی خارجی و موفق آن با نام «هومانا» که حوزه‌های درمانی بسیار را پوشش می‌دهد، سال گذشته چهارمیلیارد دلار درآمد کسب کرده است. آرمه تخفیف پارسیان در‌حال‌حاضر تمامی مناطق ایران به‌غیر از خراسان شمالی و جنوبی و زاهدان را زیرپوشش خود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت آرمه، وارد نقشه شوند و پزشک مطلوب خود را انتخاب کنند و از او وقت بگیرند. مدیر مجموعه‌ی آرمه در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال افزایش قیمت برای بی‌اثرکردن تخفیف پزشکان وجود دارد یا خیر؟»، توضیح داد کاربران در زمان مراجعه، هزینه‌ها را براساس تعرفه‌های موجود در سایت پرداخت می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.