صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / آشنایی با ۴ تکنیک های سئوی خارجی
آشنایی با ۴ تکنیک های سئوی خارجی

سئو به زبان ساده - قسمت سوم

آشنایی با ۴ تکنیک های سئوی خارجی

کسب و کار نیوز- تکنیک های سئوی خارجی، باعث می شود که صفحات سایت شما رتبه بهتری گیرد و در نتایج جست و جوی گوگل دیده شود.

کسب و کار نیوز، برخلاف سئوی داخلی سئو خارجی به بهینه سازی سایت از طریق محتوا می پردازد.

سئوی داخلی  به موتور جست و جو نشان می دهد که وب سایت در مورد چه موضوعی است و صفحات خوبی دارد  ولی سئوی خارجی  به موتورهای جست و جو کمک می کند که سایت ارزشمند و مهمی است و در نتایج جستجو آنرا زودتر نمایش دهد زیرا برند و وبسایت هر دو معتبر و محبوب هستند.

سئوی خارجی

در واقع هدف سئوی خارجی، این است که موتورهای جستجو متوجه شوند که وب سایت قابل اعتماد و قابل اطمینان است

در سئوی خارجی موارد زیر مطرح می شود:

لینک سازی داخلی – لینک سازی خارجی – آنکرتکست – بک لینک

در مورد هریک به تفصیل صحبت می کنیم:

لینک سازی داخلی

به پیوند هایی گفته می شود که از یک صفحه مربوط به دامنه ای  به صفحه متفاوت همان دامنه، داده می شود. این نوع پیوند یا لینک ها از این جهت مفید هستند که به کاربران این امکان را می دهد به صفحات دیگر سایت دسترسی داشته باشند، هم چنین کمک می کند که اطلاعات و محتواهای سایت به شکل ساختارمندی بهم مربوط شوند و در نتیجه سایت قدرتمند جلوه می دهد. درواقع داشتن معماری سایت خوب، مشروط بر انجام لینک سازی داخلی است.

همانطور که قبلا گفتیم موتورهای جستجو براساس کلمات کلیدی ، موضوع سایت را می شناسند. وجود معماری سایت قابل قبول، به این مساله کمک می کند و سبب می شود خزنده های موتور جستجو در زمان کمتری همه صفحات وب سایت را پیدا کند.

 تصور کنید برخی صفحات سایت محتوای عالی، دارای کلمه کلیدی معتبر و با اصول بازاریابی هوشمندانه هستند ولی به دلیل نداشتن پیوند به سایر صفحات، گوگل نمی تواند به آنها اشاره کند حتی ممکن است از نظر گوگل چنین صفحاتی در سایت وجود نداشته باشد.

امیدوارم با این مثال به اهمیت لینک سازی داخلی پی برده باشید.

معمولا ساختار بهینه برای یک وب سایت، شبیه به یک هرم است که در نوک این هرم صفحه اصلی سایت قرار دارد.

حال سوالی که پیش می آید این کار چگونه انجام می شود؟

این کار به کمک آدرس صفحه مقصد صورت می گیرد. از هر جای صفحه مبدا چه تصویر و چه متن – چیزی که بتوان بر روی آن کلیک کرد و به صفحه مقصد حرکت کرد- از طریق هایپرلینک و توسط آنکرتکست می توان لینک سازی داخلی شود و صفحه مقصد را به موتورهای جست جو نمایش داد.

لازم به ذکر است لینک های صفحات سایت در برخی موارد چون چیوندهای داخل  فلش، جاوا، یا دیگر پلاگین – پیوندهایی که با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد شدند –  موارد دیگر توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی نیست.

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی همان هایپرلینک هایی هستند که به صفحه ای در دامنه دیگر وجود دارد. به عبارت دیگر لینکی است که به یک دامنه خارجی اشاره دارد.این کار مشابه روش لینک سازی داخلی انجام می شود. ولی بهتر است از آنکرتکست های  مرتبط با سایت استفاده کنید.

همه موتورهای جست و جو معتقدند که لینک های خارجی مهم ترین فاکتور برای رتبه بندی سایت ها هستند. تاثیراتی که لینک سازی داخلی و خارجی بر روی سایت می گذارند متفاوت است.  موتورهای جست جو لینک های خارجی همانند مهر تایید شخصی می دانند که اگر به درستی این کار صورت گیرد موجب افزایش اعتبار سایت می شود. مشخص است که هر چه تعداد لینک های خارجی بیشتر باشد سایت معتبرتر است.

آنکر تکست

انکر تکست به متنی گفته می شود که می توان آن را دید و بر روی آن کلیک کرد. معمولا به صورت رنگی ، بولد شده یا زیر آن خط کشیده شده از سایر متن متمایز می کنند  که با کلیک بر روی آن صفحه دیگری باز می شود؛ در واقع وبسایت را به کاربران معرفی می کند. انکر به معنی لنگرکشتی و تکست به معنی متن است؛ در واقع همانند لنگر کشتی سایت را به کاربران وصل می کند.

انواع مختلف انکر تکست

انکر تکست ها انواع مختلفی دارند که در زیر آمده است.

  • انطباق دقیق  exact match=  انکر تکست دقیقا همان عنوان صفحه یا کلمه کلیدی اصلی صفحه مدنظر باشد. به عنوان مثال سایتی با نام دنیای کودکانه دارید و در خصوص اموزش کودکان است. عبارت یادگیری شعر کودکانه، صفحه ای که دربردارنده همه شهرهای کودکان است را باز می کند
  • انطباق نیمه Partial Match= گاهی انکر تکست  دربردارنده کلیدواژه مورد نظر به همراه تغییراتی است. برای مثال در همان سایت آموزش کودکان، متن “یادگیری شعرهای کوتاه به همراه آهنگ ” می‌تواند نمونه‌ای از انطباق نیمه باشد.
  • برند شده Branded= اگر اولویت با معرفی سایت یا شرکت خود است، می‌توانید در قسمت Anchor Text اسم شرکت یا برند خود را قرار داده و بسته به نیاز، کاربر را به صفحه‌ای از وبسایت خود هدایت کنید. برای مثال از نام سایت خود استفاده کرده (مثل سایت دنیای کودکانه) و در صورت تمایل متن را به همان صفحه یادگیری شعر کودکانه لینک کنید
  • بدون عنوان Naked Link= در این نوع انکر تکست، از خودِ لینک به عنوان ارتباط دهنده هم استفاده می‌شود تا احتمالا آدرس وبسایت در ذهن خواننده بماند. عبارت قابل کلیک، kasbokarnews.ir نمونه‌ای از یک انکر تکست بی عنوان است.
  • نامشخص و عمومی Generic =انکر تکست نامشخص هیچ ارتباطی به انواع بالا ندارد و می‌تواند یک متن خیلی ساده و کلی مثل “اینجا کلیک کنید” باشد.
  • استفاده از تصویر =Image Links مرورگرها در صورت لود نشدن تصاویر لینک دار، متن جایگزین (Alternate Text) تصویر را به شکل یک انکر تکست نمایش می‌دهند. پس همواره بهتر است که موقع استفاده از تصاویر، متن جایگزین آنها نیز با دقت نوشته شود.

 بک لینک

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگر پیوند داده می شود . پیوند به یک وب سایت خارجی را بک لینک می گویند.

بک لینک ها برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند زیرا میزان اعتبار و اعتماد سایت های دیگر به سایتتان را نشان می دهد. اگر لینک ها از سایت های قوی تربه سایتتان پیوند پیدا کنند بر وضعیت رتبه سایت و میزان بازدیدکنندگان سایت تاثیر مثبتی دارد.

لازم است گفته شود زمانی این بک لینک ها ارزش زیادی دارند که مرتبط با  موضوع صفحه لینک دهنده، اعتبار آن و البته Anchor Text استفاده شده در آن باشد. زیاده روی در خرید بک لینک میتواند موجب جریمه سایت توسط الگوریتم پنگوئن شود.

نکات و جزئیات بیشتر در پست های بعدی می خوانیم.

نوشته: الهام ابوالفضلی

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.