صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / لابی صنعت خورشیدی آمریکا برای حفظ یارانه
لابی صنعت خورشیدی آمریکا برای حفظ یارانه

لابی صنعت خورشیدی آمریکا برای حفظ یارانه

کسب و کار نیوز : صنعت خورشیدی آمریکا با هدف متقاعد کردن کنگره برای تمدید تخفیف مالیاتی برای سیستم‌های انرژی خورشیدی که قرار است از سال آینده ملغی شود، یک لابی را آغاز کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, انجمن صنایع انرژی خورشیدی آمریکا در نامه‌ای که به نمایندگان کنگره ارسال شده و به امضای بیش از ۹۰۰ شرکت خورشیدی رسیده است، خواستار حفظ تخفیف مالیاتی ۳۰ درصدی برای سیستم‌های انرژی خورشیدی شد و به این اشاره کرد که یارانه‌های مذکور به ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کمک کرده‌اند. همچنین این یارانه‌ها بیش از ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند در حالی که انرژی خورشیدی در اندکی بیش از دو درصد از تولید برق آمریکا سهم دارد.
حذف این یارانه‌ها، اتفاق مهمی برای صنعت خورشیدی آمریکا خواهد بود که بیش از یک دهه برای رشد به این یارانه‌ها متکی بوده است.
انجمن صنایع انرژی خورشیدی اعلام کرده که تأسیسات خورشیدی آمریکا از زمان پیاده سازی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۵۰ درصد در سال رشد کرده‌اند. این رشد به افت هزینه‌های انرژی خورشیدی کمک کرده و توان رقابت آن با سوخت‌های فسیلی در تولید نیرو را افزایش داده است.
نمایندگان دموکرات در مجلس و سنا خواهان تمدید این یارانه هستند اما چاک گریسلی، نماینده جمهوری‌خواه با این اقدام مخالف است.
وی که رئیس کمیته مالی سنا است، اظهار کرده که در سال ۲۰۱۵ به مخالفان تمدید این یارانه قول داد که دیگر آن را تمدید نخواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، اگر این یارانه تمدید نشود، تخفیف مالیاتی در سال آینده به ۲۶ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۲ به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.