صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آموزش زبان مادری باید در تعدادی از مدارس استان آغاز شود
آموزش زبان مادری باید در تعدادی از مدارس استان آغاز شود

استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش زبان مادری باید در تعدادی از مدارس استان آغاز شود

کسب و کار نیوز: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اصل 15 قانون اساسی عنوان کرد: آموزش زبان مادری، یکی از اصول قانونی و مصرح در قانون اساسی است و باید این موضوع در تعدادی از مدارس استان آغاز شود. در دانشگاه تبریز رشته آموزش زبان ترکی آذری تدریس می‌شود و هیچ مشکلی نیز تا کنون، پیش نیامده لذا در مدارس هم می‌تواند بدون مشکل تدریس شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، این شورا را از جمله شوراهای مهم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز برشمرد و گفت: آموزش و پرورش، زیربنای اصلی تمامی امور است و توجه کافی و اصولی به این حوزه، یک سرمایه گذاری مهم محسوب می‌شود.
وی افزود: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در قالب نامه‌ای از عملکرد استان در زمینه افزایش سوادآموزی، تشکر کرد و بنده نیز به نوبه خود، قدردان زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران نظام آموزشی استان هستم.
وی ریشه بسیاری از مشکلات فعلی جامعه همچون عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرقت، تخلفات ساختمانی، بی‌توجهی به فرهنگ آپارتمان نشینی و … را نتیجه توجه اندک به امر آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: توجه کافی به این امر، کاهش و رفع تمامی معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت؛ لذا باید اداره کل آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌های دخیل در امور آموزشی و فرهنگی، اهتمام بیشتر و جدی‌تری در اجرای وظایف خود داشته باشند.
وی همچنین بر ضرورت اجرای برنامه‌های مصوب در بازه زمانی مشخص و نظارت بر اجرای صحیح آن‌ها از سوی مسئولان امر تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام امروز وزارت آموزش و پرورش، استان آذربایجان شرقی، نقش بسیار خوبی در گسترش سوادآموزی داشته که بنده قدردان زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران نظام آموزشی استان هستم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر گونه اخذ اجباری شهریه از اولیا دانش آموزان به عنوان پیش شرط ثبت نام و یا منوط کردن تحویل کارنامه به پرداخت نقدی در قالب عناوینی همچون کمک به مدرسه، تخلف است و در صورت مشاهده و با دریافت گزارشاتی در این مورد، با متخلفین به شدت برخورد می‌کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه کمک به مدارس داوطلبانه است، افزود: انتظار داریم افراد متمول، یارای دولت در امر تعمیر و تجهیز مدارس بوده و انجمن اولیا و مربیان مدارس نیز برای شناسایی و استفاده هرچه بیشتر از توان خیرین تلاش کنند.
ضرورت ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در نزدیک‌ترین مدارس به محل سکونت خود، آموزش هفتگی حداقل دو ساعت زبان ترکی در مدارس و … از دیگر موضوعات مهمی بود که استاندار در این جلسه به آنها اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.