صفحه اصلی / اسلایدر / عقب نشینی مالکان از قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت

عقب نشینی مالکان از قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن

کسب و کار نیوز- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی این دلالان هستند که عملا قیمت مسکن را بالا نگه داشته اند، یعنی برخی افراد با معاملات صوری به دنبال حفظ قیمت های موجود و جلوگیری از کاهش آن هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در یک ماه اخیر، گفت: در چند هفته اخیر شاهد هستیم که رکود تورمی در بازار مسکن تشدید شده و این مسئله بر میزان معاملات ملک اثر گذاشته است، به طوری که  بر اساس آمارها میزان معاملات مسکن حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

خرید و فروش آپارتمان های با متراژ بالا از رونق افتاده است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی قیمت مسکن بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته و مردم برای خرید مساکن با متراژ بسیار بالا باید اعتبار هنگفتی را هزینه کنند، از این رو به دلیل کاهش قدرت مالی خریداران، عملا خرید و فروش آپارتمان های با متراژ بالا از رونق افتاده است.

عقب نشینی مالکان از قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن

وی تصریح کرد: در حوزه معاملات مسکن با متراژ پایین نیز نسبت به سال گذشته، خرید و فروش بسیار کمتر شده است، این مسئله عملا فروشندگان را مجبور به عقب نشینی در بحث تعیین قیمت می کند، یعنی آنکه مالکان برای فروش ملک خود، اقدام به کاهش قیمت پیشنهادی می کنند، از این رو می توان به کاهش قیمت های مسکن در ماه های آتی امید داشت.

رد پای دلالان در گرانی مسکن؛ انجام معاملات صوری برای بالا نگه داشتن قیمت

در شرایط کنونی این دلالان هستند که عملا قیمت مسکن را بالا نگه داشته اند، یعنی آنکه این افراد با معاملات صوری به دنبال بالا نگه داشتن قیمت ها هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی این دلالان هستند که عملا قیمت مسکن را بالا نگه داشته اند، یعنی آنکه این افراد با معاملات صوری به دنبال حفظ قیمت های موجود و جلوگیری از کاهش آن هستند.

ضرورت برخورد با گروه های دلالی و ابرمالکان مسکن

علوی ادامه داد: نکته قابل توجه برای ساماندهی بازار مسکن، برخورد با گروه های دلالی و ابرمالکان است، یعنی اگر مالکانی که صدها ملک در اختیار دارند، را کنترل کنیم، قیمت ها کاهش خواهد یافت.

قوه قضائیه باید قاطعانه با دلالان بازار مسکن برخورد کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قوه قضائیه باید قاطعانه با دلالان بازار مسکن برخورد کند، زیرا از مهم ترین عوامل گرانی ملک در کشور این افراد و گروه ها هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.