صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بورس به مدار صعود بازگشت
بورس به مدار صعود بازگشت

بورس به مدار صعود بازگشت

فعالان بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته، شاهد رشد شاخص کل بورس بودند. امروز عرضه‌ها شدت کمتری داشت و افت شدید قیمت‌ها در بسیاری از نمادها متوقف شده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، برخلاف روز گذشته امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۲۲ واحد رشد کرد و توانست تا تراز ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحدی بالا رود، اما شاخص کل هم وزن با ۱۲۶ واحد کاهش تا رقم ۵۹ هزار و ۹۵۹ واحدی پایین رفت. این نشان می‌دهد این روز نیز فشار عرضه‌ها در سهم‌های کوچک‌تر شدت بیشتری دارد، اما در نهایت سهم‌های بزرگ بورسی که ارزش معاملات بیشتری را در بر می‌گیرند نگذاشتند که نماگر اصلی با افت مواجه شود.

روز گذشته با کاهش نرخ دلار و فشار عرضه‌ها در بیشتر گروه‌ها شاخص کل بعد از مدت‌ها رشد با سقوط ۷۰۰۰ واحدی مواجه شد، اما امروز در آخرین روز معاملات کاری هفته قیمت‌ها تا حدودی قوت گرفتند و تقاضا رشد کرده است و قیمت‌ها قوت گرفته است.

شاخص آزاد شناور امروز ۲۳۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۷۴ هزار و ۸۸۴ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۳۶۳ و ۱۱۳۱ واحد رشد کردند.

مخابرات ایران با ۱۹۳ واحد تاثیر روی شاخص‌های بازار بیشترین نقش را در بازگشت شاخص اصلی بر مدار صعود ایفا کرد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری غدیر نیز هر کدام به ترتیب ۱۴۰ و ۱۱۲ واحد بر شاخص‌های بازار تاثیر مثبت داشتند.

در طرف مقابل معدنی و صنعتی گل‌گهر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری ملی ایران به ترتیب ۱۰۱، ۵۳ و ۴۹ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

امروز در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۱۳۸ و تعداد نمادهای منفی به ۱۷۰ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۹۹ و تعداد نمادهای منفی به ۸۴ نماد رسید. امروز نیز گروه محصولات شیمیایی با ارزش معاملات حدود ۱۹۵ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را در بازار داشتند و فعالان بازار در این گروه توانستند حجم سهام ۱۶۶ میلیون را معامله کنند.

پس از این گروه خودرویی‌ها، بانکی‌ها و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش کل معاملات بورس ایران امروز به رقم ۱,۱۰۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۳.۳ میلیارد و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات بورس از عدد ۳۵۹ هزار نوبت بالاتر رفت.

آیفکس نیز توانست با رشد ۱۹ واحد امروز به مدار صعود بازگردد و تراز ۳۲۰۶ واحدی را تجربه کند. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۹۱ میلیارد تومانی رسید و حجم معاملات از عدد ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بالاتر رفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.