صفحه اصلی / اصناف / واریز پیش فروش خودورها به حساب شخصی افراد مجهوال الحال
واریز پیش فروش خودورها به حساب شخصی افراد مجهوال الحال

کاظم افراسیابی، فعال بازار خودرو:

واریز پیش فروش خودورها به حساب شخصی افراد مجهوال الحال

یک فعال بازار خودرو گفت: مدتی است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی و کاهش سود سپرده بانک ها، افراد رو به خرید برای بدست آوردن سود آورده اند که یکی از این موارد خرید و فروش خودرو می باشد. در این بین، کلاهبرداران بازار داغ خرید و فروش خودرو را ورطه ای با قدرت مانور بسیار زیاد برای کلاهبرداری یافته اند و با شگردهای مختلف از افراد در این حوزه کلاهبرداری می نمایند.

شایلی قرائی– به گزارش کسب و کار نیوز، کاظم افراسیابی افزود: در بسیاری از مواردی که خودروها در بازار آزاد خرید و فروش می شوند شاهد کلاهبرداری های بسیاری بوده ایم که دست خریدار از خودرویی که پول آن را پرداخته است کوتاه می ماند. در بازار آزاد خرید و فروش خودرو علاوه بر اینکه دلالان یک خودرو را به چندین نفر می فروشند اتفاقات دیگری نیز می افتد. در بحث فروش خودرو به دلیل شرایط حساسی که در این رابطه شاهد آن هستیم، شرکت سازی های زیادی برای این موضوع ایجاد شده که افراد بی نام و نشان با جعل مجوزها و اقدامات غیرقانونی سعی دارند جیب مشتریان و خریداران را خالی کنند. در این رابطه لازم است تمهیدات مناسبی برای نظارت و پیگیری در بازار خودرو انجام گیرد.

به گفته این فعال بازار افرادی که در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند با ارایه حساب های شخصی به خریداران تمام مبالغ مرتبط با خرید خودرو را بدون تحویل خودرو برای خود می خواهند. اگر تخلفی در این بین وجود نداشته باشد باید حساب شرکت مربوطه برای دریافت مبلغ خودرو ارایه شود. خریداران بسیاری برای اینکه بتوانند در اوضاع نامناسب بازار، خودروی خود را زودتر و با شرایط بهتر تحویل بگیرند جذب این شرکت ها و افراد کلاهبردار می شوند. در بسیاری از موارد یک خودرو به چندین نفر فروخته شده و پول آن به حساب شخصی افراد مجهوال الحالی واریز شده است. به عبارت دیگر با توجه به اینکه در برخی از موارد قیمت خودروی ثبت نامی با قیمت آن در بازار آزاد بسیار متفاوت است، برخی کلاهبرداران با ثبت نام خودروهای جدید و لوکس و تبلیغات فروش حواله آن در فضای مجازی، از این فرصت استفاده و حواله خودرو را با قیمت بیش از قیمت ثبت نامی به افراد متعددی می فروشند. از آنجا که عموماً موعد تحویل این خودرو ها بین ۴۵ روز تا چند ماه است و اخیراً صلح در معامله برای برخی خودروهای پیش فروش شده وجود ندارد، کلاهبردار حواله خودرو را طی قراردادی صوری به چندین نفر می فروشد و سپس متواری می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.