صفحه اصلی / اسلایدر / خروج تدریجی سفته‌بازان از بازارها
خروج تدریجی سفته‌بازان از بازارها

«کسب و کار» روند کاهشی نرخ ارز و سکه را بررسی می‌کند

خروج تدریجی سفته‌بازان از بازارها

روند کاهشی نرخ دلار و سکه نشان می‌دهد که تقاضای سفته‌بازانه در حال خروج از بازارها است و قیمت‌ کالاها در حالت انتظاری برای تغییر به سر می‌برند. موضوعی که به تبع می‌تواند در بازار و اقتصاد کشور شرایط بهتری ایجاد کند. انتظار مردم این است که قمیت‌ها با کاهش دلالی در بازارهای سکه و دلار، پایین بیاید و به ثبات برسد. اما طبق آنچه از وضعیت بازار شاهد بوده‌ایم و با وجود سیر کاهشی قیمت دلار و سکه از ابتدای سال به به حال، چنین اتفاقی در بازار کالای ضروری نیفتاده است. به اعتقاد کارشناسان قیمت کالای اساسی و به طور کلی تحت تاثیر عرضه و تقاضا است و از آنجایی که تولید در وضعیت بدی به سر می‌‌برد، برای کاهش قیمت‌ها باید سیاست حمایت از تولید را در پیش گرفت.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آنچه از وضعیت قیمت‌ها در بازار کالای اساسی شاهد هستیم، قیمت برخیی کالاها همچنان نوسان دارد و برخی از آن نیز افزایش پیدا کرده است.
به گفته محمد کشتی آرای قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در دو سه هفته اخیر رو به کاهش بوده است و نگه داری سکه دیگر به صرفه نیست. عرضه ی مناسب سکه ها در بازار موجب شده تا سکه های پیش فروشی وارد چرخه ی بازار شوند و تقاضا برای خرید طلا و سکه کم شود. به همین دلیل حباب سکه که فروردین ماه امسال به ۵۸۰ هزار تومان نیز رسیده بود هم اکنون به ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.
بر اساس گزارش های موجود قیمت سکه به ۴میلیون و ۲۹۲ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است.قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۴۱۵٫۳ دلار معامله می‌شود.
قیمت خرید و فروش انواع ارز نیز کاهش یافته است به ‌نحوی که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و آزاد با کاهش محسوسی مورد معامله قرار می‌گیرد.قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش به مردم با کاهش ۱۰۰ تومانی ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان و قیمت دلار برای خرید از مردم ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان تعیین شده است.

این درحالی است که قیمت دلار در صرافی‌های آزاد برای فروش به مردم با کاهش نسبت به دیروز ۱۲ هزار و ۴۴۷ تومان تعیین شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.