صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه است
روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه است

رئیس جمهوری:

روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه است

کسب و کار نیوز- رئیس جمهوری با بیان اینکه تولید بنزین در این دولت بیش از دو برابر شد، گفت: امروز روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر یکشنبه (۲۳ تیرماه) در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی، به امضای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: پس از توافق برجام از نظر اقتصادی گشایش‌های خوبی برای کشور شاهد بودیم، به‌طوری که  ۱۴ فاز پارس‌جنوبی افتتاح شد.

وی افزود: کمپرسورهای عظیمی را برای تاسیسات پارس‌جنوبی خریداری کرده بودیم، اما به دلیل تحریم به ما تحویل نمی‌دادند، بعد از برجام ظرف چند ماه همه این دستگاه‌ها وارد کشور شد و در یک سال پنج فاز پارس‌جنوبی افتتاح شد.

رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح ده‌ها طرح پتروشیمی و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، تصریح کرد: امروز روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه است. در آغاز توافق برجام یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ این رقم به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید که اینها از نتایج و آثار برجام بود.

روحانی با اشاره به افزایش برداشت از مخزن مشترک گاز با قطر، عنوان کرد: در گذشته و اوایل دولت یازدهم کل برداشت گاز کشورمان از این مخزن مشترک کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز بود و امروز بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب از این مخزن برداشت می‌کنیم و از قطر پیشی گرفته‌ایم و این خبری است که انسان از شنیدن آن احساس غرور و آرامش می‌کند.

وی با اشاره به افزایش برداشت از منبع مشترک نفت کشورمان با کشور عراق گفت: اوایل دولت یازدهم، کشورمان ۵۰ هزار بشکه نفت از این منبع مشترک برداشت می‌کرد و در مقابل عراقی‌ها حدود ۳۰۰ هزار بشکه برداشت داشتند و امروز با اقدام‌هایی که انجام شده تقریبا روزانه ۳۶۵ هزار بشکه نفت برداشت می‌کنیم.

رئیس جمهوری افزود: اینکه وزیر نیرو اعلام می‌کند در هفته ۳۰ روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند و بر اساس گفته وزیر نفت هر روز، ۱۰ روستا به گاز سراسری وصل می‌شوند، این موارد اقدام‌هایی ارزشمند و غرورانگیز است.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت گام‌های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور برداشته است، تصریح کرد: بدون تردید اگر تحریم‌های اخیر آمریکا نبود و کارشکنی‌های آنها وجود نداشت، امروز شرایط بهتری داشتیم، اما با وجود همه فشارها باز هم ملت ایران به پیش خواهد رفت و به مقصد خواهیم رسید.

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.