صفحه اصلی / سرخط خبرها / به فکر واردات باشیم صنعتگر نیستیم
به فکر واردات باشیم صنعتگر نیستیم

معاون رئیس جمهور:

به فکر واردات باشیم صنعتگر نیستیم

کسب و کار نیوز- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تا زمانی که به فکر واردات باشیم نمی توان اسم کار خود را صنعت بگذاریم، گفت: پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، صبح امروز کارخانه بدنه سازی چند منظوره محصولات جدید ایران خودرو با حضور سورنا ستاری معاون فناوری رئیس جمهور افتتاح شد. قرار است در این خط پژو ۳۰۱ با حداقل ۶۰ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد.

سورنا ستاری در حاشیه این مراسم با اعلام اینکه صنعت خودرو از مونتاژکاری عبور کرده و به سمت تولید محدود پیش رفته است، اظهارداشت: این مهم در شرایطی انجام شده که محصولات مشترک قرارداد ایران خودرو با پژو هم اکنون در حال تولید از سوی طرف دوم قرارداد است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تا زمانی که به فکر واردات باشیم نمی توان اسم کار خود را صنعت بگذاریم، افزود: محصول تولیدی قرارداد مشترک ایران خودرو و پژو بعد از برجام به زودی از سوی ایران خودرو وارد بازار خواهد شد و نکته حائز اهمیت آن داخلی سازی ۶۰ درصدی قطعات است.

ستاری با بیان اینکه مجموعه ایران خودرو تلاش کرده تا قطعات باقیمانده در این خودرو را به مرز ۸۰ درصد داخلی سازی برساند، تصریح کرد: این در شرایطی است که با توجه به تحریم هایی که در آن قرار داریم، تامین قطعات سخت است و صنعت خودرو باید از این موقعیت استفاده کرده و دانش فنی را به کار گیرد. نا گفته نماند بعد از خروج پژو از ایران توقف قرار اتفاق داد اما اکنون به همت تولیدکنندگان داخلی محصول آن قرارداد وارد بازار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.