صفحه اصلی / سرخط خبرها / برگزاری، جمع‌آوری و حفظ رویدادهای هنری کُردها باید تداوم داشته باشد
برگزاری، جمع‌آوری و حفظ رویدادهای هنری کُردها باید تداوم داشته باشد

وزیر ارشاد در سنندج:

برگزاری، جمع‌آوری و حفظ رویدادهای هنری کُردها باید تداوم داشته باشد

کسب و کار نیوز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری، جمع‌آوری و حفظ رویدادهای هنری کُردها باید به عنوان یک جریان تداوم داشته و از اتفاقات تازه متولد شده استفاده‌های مفیدی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: برگزاری، جمع‌آوری و حفظ رویدادهای هنری کُردها باید به عنوان یک جریان تداوم داشته و از اتفاقات تازه متولد شده استفاده‌های مفیدی شود.

وی افزود: تکمیل موضوعات و جریان‌های مهم کُردها در کنار جشنواره و رویدادهای مهم کشوری به اعتبار موسیقی، فیلم، داستان و دیگر حوزه‌های فرهنگ کُردی کمک کرده و در کنار آنها نیز باید بخش پژوهش فعال شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید بخش‌های پژوهش میراث فرهنگی و هنرهای کردستان بازآفرینی و بازشناسی شود، گفت: اتفاقات سالیانه در حوزه‌های مختلف استان کردستان در کنار دفاتر پژوهشی به حفظ و استفاده بیشتر این فرهنگ و میراث کمک خواهد کرد.

وی به وضعیت و جایگاه فرهنگی کُردها در کشور اشاره کرد و گفت: کردستان به اعتبار فرهنگ مردم کُرد، سابقه، تاریخ، قدمت، تنوع و تکثیر حوزه‌های فرهنگی و هنری یکی از شاخه‌های متنوع ایران و جایگاه خوبی دارد.

صالحی تاکید کرد: باید به استعدادها، توانمندی و ظرفیت‌ کُردها در فضای ملی کشور توجه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.