صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی در استان خراسان‌رضوی

با حضور رئیس سازمان ساتبا

افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی در استان خراسان‌رضوی

کسب و کار نیوز- نخستین نیروگاه خورشیدی استان خراسان‌رضوی به ظرفیت پنج مگاوات با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا در روستای علی‌آباد شهر خواف افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۱۰,۵ هکتار احداث شده است که قادر است در طول یک سال با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی معادل ۲,۸۲ میلیون مترمکعب گازطبیعی، منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۶ هزار و ۸۵۶ تن شود.
همچنین این نیروگاه با تولید سالیانه هشت گیگاوات‌ساعت انرژی، مانع از مصرف دو هزار و ۱۸۶ مترمکعب آب می‌شود. در مرحله ساخت این مجموعه برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده و در حال حاضر نیز ۲۰ نفر در این نیروگاه مشغول به کار هستند.
گفتنی است: تاکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی به ۴۳,۶۵ مگاوات رسیده است و با بهره‌برداری از نیروگاه یاد شده، تعداد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این استان به ۱۱ نیروگاه رسیده است.
هم‌چنین این استان با داشتن ۷۶۱ واحد نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی به مجموع ظرفیت ۶ هزار و ۴۷۸ کیلووات، رتبه دوم را در میان سایر استان‌های کشور در زمینه‌ توسعه این نوع نیروگاه به خود اختصاص داده است.
منطقه خواف به دلیل وجود دالان‌های بادی نشتیفان و وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و همچنین بهره‌برداری از پتانسیل بالای تابش خورشیدی (یک هزار و ۹۰۰ کیلووات‌ساعت بر مترمربع) جایگاه ویژه‌ای را از نظر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نیز صادرات برق تجدیدپذیر به همسایگان شرقی کشور دارا است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.