صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کاهش ۶۵۰ مگاواتی مصرف برق در استان گیلان

کاهش ۶۵۰ مگاواتی مصرف برق در استان گیلان

کسب و کار نیوز- با ورود سامانه بارشی و کاهش دما در استان گیلان، مصرف برق این استان 650 مگاوات کاهش یافت.

به‌گزارش کسب و کار نیز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا حسن‌زاده” رییس اداره کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: بارش باران و کاهش دما طی چند روز اخیر موجب شد تا شاهد کاهش محسوس مصرف انرژی برق از سوی مشترکان باشیم.
وی افزود: مصرف برق مشترکان گیلان در پیک روز یکشنبه بیست و سوم تیرماه به ۹۴۴ مگاوات و در پیک شب به ۹۷۹ مگاوات رسید؛ این در حالی است که در روز سه‌شنبه چهارم تیرماه به‌رغم همکاری چشمگیر صنایع و سایر مشترکان در جهت مدیریت مصرف برق، مصرف در پیک روز بیش از ۱۵۹۸مگاوات و پیک شب ۱۶۴۷مگاوات رسیده است.
حسن‌زاده با بیان اینکه مقایسه مصرف برق روز گذشته با پیک بار امسال نشان می‌دهد که مصرف برق در این روز بیش از ۶۵۰ مگاوات کاهش داشته است، ادامه داد: طی روزهای گرم اخیر شاهد مصرف زیاد انرژی بودیم، به‌نحوی‌که با وجود تعطیلی روز جمعه ۲۱ تیرماه و گرمای بیش از ۳۴ درجه استان گیلان، مصرف در پیک روز به ۱۵۲۰ مگاوات رسید که اگر این شرایط در روزهای عادی هفته اتفاق می‌افتاد احتمال شکستن رکورد پیک بار ۱۸۳۵ مگاوات سال گذشته وجود داشت.
رئیس اداره کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در صورت شکسته شدن پیک بار سال گذشته و قرار گرفتن شبکه در بار بیش از ۱۸۰۰ مگاوات، با وجود تدابیر لازم در خصوص مدیریت مصرف برق توسط صنایع، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی، ممکن است برای برخی از مشترکان پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموشی اعمال نماییم تا ضمن پایدار کردن شبکه برق استان، ولتاژ مناسب و برق مطمئن را در اختیار مشترکان قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی شاهد افزایش دما و درنتیجه افزایش مصرف برق خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از مشترکان به‌ویژه ادارات دولتی و غیردولتی انتظار می‌رود تا با استفاده بهینه، مصرف متعادل انرژی برق را رعایت کرده تا شاهد هیچگونه خاموشی نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.