صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پولشویی داریم، بلاک چین اجرایی نمی شود
پولشویی داریم، بلاک چین اجرایی نمی شود

یک کارشناس بلاک چین:

پولشویی داریم، بلاک چین اجرایی نمی شود

یک کارشناس بلاک چین گفت: حجم پولشویی در ارزهای رمزنگاری شده در مقایسه با پول های رایج فعلی یا سنتی بسیار کمتر است و از این رو ضرورت اجرایی شدن آن وجود دارد. پولشویی و تخلفات مالی در حوزه بلاک چین و به صورت کوچکتر در حوزه ارزهای دیجیتال و رمزارزها کاهش پیدا می کند و اینکه تا به امروز چرا قانون و مقررات مخصوص به این فناوری نوشته و اجرایی نشده است جای تعجب دارد.

شایلی قرائی– به گزارش کسب و کار نیوز، فرامرز عندلیب افزود: بسیاری از مقاومت هایی که وجود دارد به دلیل پولشویی هایی است که در بدنه اقتصاد کشور انجام می شود و همین امر موجب تعلل در وضع قوانین و به رسمیت شناخته شدن بلاک چین و ارز دیجیتال شده است. در اینجا با دو مورد روبرو هستیم. یک اینکه آیا قصد واقعی برای استفاده از این فناروی ها در کشور وجود دارد و دوم اینکه به طور کلی موضوع استنفاده از این فناوری ها وجود ندارد.

بنابراین اگر روزی قرار است از این نوع ارزها استفاده شود، دانستن الزامات بین‌المللی به جهت حفظ منافع ملی از یکسو و سلامت و ثبات نظام مالی مفید است. انا اگر قرار نیست به طور کلی از این فناروی ها استفاده ای شود باید قوانینی برای مقابله با افرادی که به‌صورت غیر‌قانونی به این امر مشغول هستند وجود داشته باشد. در هر دو مورد رغبتی برای اعلام موضع وجود ندارد و همین امر فعالیت در این بخش را گسترش داده و این در حالی است که از طرفی دیگر مقابله ها نیز آغاز شده است. تعللی که در اعلام قانونی بودن و غیرقانونی بودن استفاده از این فناوری ها وجود دارد قابل درک نبوده و باید اشاره شود که این حوزه نیازمند قوانین و مقررات مختص خود است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.