صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جشنواره جابربن حیان فرصتی برای خلق موقعیت های جدید یادگیری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد

جشنواره جابربن حیان فرصتی برای خلق موقعیت های جدید یادگیری است

کسب و کار نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: جشنواره جابربن حیان فرصتی برای خلق موقعیت های جدید یادگیری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمد پورداود با بیان این که سند تحول آموزش و پرورش میثاق نامه و راهنمای عمل همه طرح ها و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: این سند دارای مبانی نظری و راهکارهای عملیاتی است.

   پورداود گفت: در این سند سه جوهره اصلی وجود دارد که شامل آموزش و پرورش تمام ساحتی، چرخش های تحول آفرین و استقرار شش خرده نظام یا زیر نظام است.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که بر اساس سند تحول بنیادین دانش آموزان را تک بعدی بار نیاوریم، تصریح کرد: تربیت اعتقادی اخلاقی، زیستی و بدنی اقتصادی و حرفه ای سیاسی و اجتماعی زیبایی شناختی هنری و علمی و فن آورانه بایستی در فراگرد تربیت میسور افتد.

   وی با اشاره به چرخش های تحول آفرین، گفت: بر این اساس باید از محیط آموزشی طرف به سمت محیط اجتماعی حرکت کنیم.

   پورداود در ادامه با بیان این که جشنواره جابربن حیان فرصتی مغتنم برای ایجاد موقعیت های جدید یادگیری است، خاطر نشان کرد: این جشنواره مبتنی بر راهکار تنوع بخش بر فرصت های یادگیری و پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان است که بر اساس راهکار ۱۶ سند به آن اهتمام شده و یکی از کم نظیرترین فرصت ها برای شناسایی و شکوفایی استعداد ها رشد و توسعه نبوغ دانش آموزان در دوره ابتدایی است.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در راهکارهای سند تحول نیز استقرار خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش مورد تأکید است و هدف آن تربیت دانش آموزان خلاق، نوآور و کار آفرین است.

   وی طرح جابربن حیان را یک رقابت علمی سازنده بین دانش آموزان دوره  ابتدایی خواند و تصریح کرد: این جشنواره فرصتی است تا به پروژه های علمی دانش آموزانی کارآزموده در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی است تا دانش آموزان عزیز از سنین پایین‌تر مفاهیمی مانند روش تحقیق را آموزشی ببینند و برای انجام تحقیقات و پروژه های بزرگ تر و پیچیده تر در آینده آماده شوند.

   پورداود گفت: ایجاد روحیه پژوهش و برانگیختن حس تحقیق و کاوش در دانش آموزان در کنار پرورش دانش آموزان خلاق از اهداف طرح جابر است.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مزایای طرح جابر، خاطر نشان کرد: تقویت روحیه پژوهشگری در دانش آموزان، تقویت روحیه کار تیمی، تقویت نوشتار زبان فارسی با گزارش نویسی، افزایش مهارت های دستی به وسیله ساخت مدل، افزایش اعتماد به نفس و خود باوری دانش آموزان، افزایش خلاقیت دانش آموزان به وسیله انتخاب طرح و ایده، آمادگی برای تحقیقات پیچیده تر در آینده، ایجاد حس رقابت سالم علمی بین دانش‌آموزان و آشنا نمودن دانش آموزان با بستر مطالعات و تحقیقات آکادمیک از مزایای این طرح است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.