صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۱۳ مصوبه میان دستگاهی برای کاهش انباشت کالا در بنادر
۱۳ مصوبه میان دستگاهی برای کاهش انباشت کالا در بنادر

۱۳ مصوبه میان دستگاهی برای کاهش انباشت کالا در بنادر

به منظور تسهیل و روان سازی تجارت 13 مصوبه میان دستگاه‌های مختلف دخیل در این موضوع تنظیم و مورد موافقت قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس،  از وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر می‌رسد در راستای مباحث رسوب کالا و تسهیل و روان سازی تجارت میان دستگاه‌های مسئول اعم از بانک مرکزی، وزارت صمت،‌ بانک‌ها، گمرک و سایر دستگاه‌ها، مصوباتی تنظیم شده تا در چارچوب اختیارات هر کدام از دستگاه‌ها مشکلات ایستایی کالا  حل و فصل شود.

بر این اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از وضعیت بنادر بیش از ۱۱۰ هزار کانتینر و حدود چندین میلیون تن کالای فله‌ای در بنادر و مبادی ورودی کشور دپو شده که نیاز به هماهنگی‌های دستگاه‌ها برای ترخیص آنها وجود دارد.

پیش‌تر نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی با امضای فرهاد دژپسند نامه‌ای با ۸ پیشنهاد برای رئیس جمهور ارسال کرده بود که چند مصوبه آن مورد موافقت قرار گرفت اما به دلایل متعددی به تعویق افتاد و ۸۵ هزار کانتینر دپو شده به ۱۱۰ هزار کانتینر افزایش یافته است.

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک اوایل سال جاری عنوان کرده بود که حدود ۸۵ هزار کانتینر کالا در بنادر و مناطق رسوب کرده است.

همچنین از سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی که بیش از ۵۰ درصد تجارت خارجی را در بر می‌گیرد جلسه‌ای ۵ ساعته با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در امر تجارت برگزار شد.

همه دستگاه‌ها مشکلات و موانع پیش روی تسهیل و روان‌سازی تجارت را مورد بررسی قرار دادند. خروجی این جلسه نشان می‌دهد ۱۲ مصوبه به منظور حل مشکلات و همکاری و تعامل دستگاه‌ها به منظور کاهش ایستایی کالا در مناطق شده است. یکی از بندهای این مصوبات، اجرایی شدن ۱۳ مصوبه اصلی مربوط به دستگاه هاست.

متعاقبا مصوبات روان‌سازی تجارت که میان دستگاه‌های مربوطه تفاهم شده منتشر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.