صفحه اصلی / سرخط خبرها / «گردشگری» از بهترین روشهای راهبرد اهداف سیاست خارجی است
«گردشگری» از بهترین روشهای راهبرد اهداف سیاست خارجی است

مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت امور خارجه گفت

«گردشگری» از بهترین روشهای راهبرد اهداف سیاست خارجی است

کسب و کار نیوز- مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت امور خارجه گفت: اگر دیپلماسی را شیوه مسالمت‌آمیز حل مسئله در نظر بگیریم، گردشگری یکی از بهترین روشهای راهبرد اهداف سیاست خارجی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،  سیدرضا هاشمی در نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: موضوع و عنوان نشست، اشاره به سه مفهوم کلیدی تعامل، گردشگری و روابط بین‌الملل دارد و پیش‌فرض آن این است که گردشگری امری ارتباطی و مبنی بر تعامل اجتماعی است؛ لذا سوالات کلیدی که از منظر سیاست خارجی مطرح است، نقش ارتباطات و تعامل در شکلدهی به سیاست، به خصوص سیاست خارجی، این که چگونه کمک کردن گردشگری به تعامل سازنده و نقش گردشگری در روابط بین‌الملل است.

وی افزود: با نگاهی به گذشته مشخص می‌شود، پیشرفت و توسعه تمدنها در گرو تعامل تمدنها با یکدیگر است؛ به عبارت دیگر، پیشرفت هر علمی از علوم، در گرو تسلط بر گذشته و وضعیت کنونی است.

 مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت امور خارجه اضافه کرد: انباشت تجربه به اکتشاف منجر می‌شود و اکتشاف به ظهور تمدنهای جدید منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: از ویژگیهای عصر حاضر که عصر ارتباطات و فناوری نیز نامیده می‌شود، تعامل و ارتباط است و آنچه که نقش تعامل و ارتباطات را در زندگی بشر به خصوص در عرصه سیاستگذاری و روابط بین‌الملل پررنگ می‌کند، همان واقعیتهای ساخته شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مفاهیمی چون جنگ، صلح، تعامل و دشمنی، ناشی از نوع درک افراد از واقعیتهای اطراف است؛ در جهانی زندگی می‌کنیم که مفهوم قدرت به معنای نفوذ در اندیشه و ادراک است؛ جوامعی قدرتمند هستند که بیشترین نقش را در ساختن ادراکات جوامع دارند، فارغ از اینکه این ادراکات واقعیت باشد یا نباشد.

وی تاکید کرد: امروزه سلاح پیشبرد منافع و گسترش ایدئولوژیها به منوط باوراندن این مفاهیم به افراد است، بر همین اساس، مبنای جنگ یا صلح، تضاد یا اشتراک منافع است.

 مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت امور خارجه گفت: اگر دیپلماسی را شیوه مصالحت‌آمیز حل مسئله در نظر بگیریم، گردشگری یکی از بهترین روشهای راهبرد اهداف سیاست خارجی است؛ البته سیاست داخلی، همیشه پیش درامد سیاست خارجی است و توسعه گردشگری داخلی، پیش درامد گردشگری بین‌المللی است.

وی ادامه داد: گردشگران تجربیات خود را از تعامل با دیگر مناطق و کشورها کسب می‌کنند و مناسباتشان را بهبود می‌بخشند و در این فرایند، روابط صلحجویانه بین مردم افزایش می‌یابد.

هاشمی تاکید کرد: در نظام بین‌الملل فعلی، روابط بین‌المللی و پیشبرد منافع با اجماعسازی پیش می‌رود و گردشگری از طریق ایجاد درک واقعی، درک مشترک را در پی دارد که همکاریهای بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.