صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چرخه مالی میلیاردی دستگاه‌های ماینر در سایت دیوار
چرخه مالی میلیاردی دستگاه‌های ماینر در سایت دیوار

کارشناس فضای مجازی:

چرخه مالی میلیاردی دستگاه‌های ماینر در سایت دیوار

بک کارشناس فضای مجازی گفت: از آنجایی که دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به شبکه برق کشور آسیب وارد می کنند باید بر ورود این دستگاهها حساسیت بیشتری به خرج داد. برای استخراج این ارزها مزارع مخصوص با شبکه برق ویژه این کار تدارک دیده می شود. در چین که امروز مهد استخراج بیت کوین نام گرفته مزارع بسیاری در کنار نیروگاه های برق فشار قوی راه اندازی شده تا عملیات استخراج این ارزها انجام شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، امید علی نژاد افزود: متاسفانه عدم نظارت بر این حوزه و نبود قانون و مقررات کافی برای برخورد با خریداران و فروشندگان دستگاه ها در فضای مجازی موجب شکل گرفتن و انتشار آگهی های خرید و فروش این دستگاه ها در سایت ها بخصوص سایت دیوار شده است و چرخه مالی بسیار کلانی را رقم زده است. اکثر این دستگاه های به صورت قاچاق وارد کشور می شود و نظارتی نیز بر این روند وجود ندارد.

متاسفانه با وجودی که گمرک ایران ورود تجهیزات استخراج این نوع ارز را به کشور ممنوع کرده  اماحجم زیادی از این دستگاه‌ها وارد کشور شده و حتی در مراکز دولتی نیز از آنها استفاده می‌شود. بسیاری از سودجویان نیز با واردات این دستگاه ها و آگهی کردن آن در سایت ها به ده برابر قیمت دستگاه ها را به فروش می رسانند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.