چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / طرح صدف کلید درب اشتغال جوانان است
طرح صدف کلید درب اشتغال جوانان است

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

طرح صدف کلید درب اشتغال جوانان است

کسب و کار نیوز- مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر، شغل به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان کشور مطرح است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز که ارتباط زیادی با جوانان بخصوص جوانان کارآفرین و استارت‌آپ‌ها دارد، این طرح توسط پارک فناوری پردیس و دانشگاه علم و صنعت جشنواره کار صدف را با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان برنامه‌ریزی کرده است. به نوعی می‌توان گفت، از طریق برگزاری این جشنواره بین کارفرمایان صنایع در حوزه‌های مختلف با کارجویان ارتباط برقرار می‌شود تا صنایع بتوانند به نیروی جوان، متعهد و متخصص دسترسی بیابند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارسوی افزود: از طریق این طرح، ارتباط دانشگاه با بازار کار تقویت شده و همچنین مسیر اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در شرکت‌ها هموار می‌شود.
کرمی خاطرنشان کرد: جشنواره کار صدف به گونه‌ای طراحی شده که ۶۰۰ فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کرده است.این طرح درهای ورود به بازار کار را برای جوانان باز می‌کند. براساس آماری که اواخر سال ۹۶ از سوی مسؤولان اعلام شده، نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ۱۸.۵ درصد بوده که این میزان از نرخ عمومی بیکاری بیشتر اعلام شده است.
این موضوع سبب نگرانی اعضای ستاد راهبری نقشه جامع علمی شده و براین اساس برای توسعه اشتغال آفرینی برنامه‌ریزی شد.
کرمی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند به طور مستقیم یا غیرمستقیم برنامه‌هایی برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی داشته است. فرهنگ‌سازی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز یکی از اساسی‌ترین موضوعات در رابطه با این موضوع است چرا که عناصر حوزه دانش‌بنیان با حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در بحث اشتغال‌آفرینی نیز فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر نخستین دوره جشنواره کار صدف به منظور توانمندسازی شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند از طریق سایت sadafjobfair.ir تا ۳۰ آبان ماه برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کنند، به این صورت که در این جشنواره ۶۰۰ فرصت شغلی ارائه می‌شود.
کرمی یادآور شد: در فاز اول جشنواره، کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های عمومی افراد دایر می‌شود، همچنین آزمون‌های روانشناسی فردی و شغلی، مشاوره و هدایت شغلی با بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران و دانش آموختگان مجرب، بازدید از زیست بوم نوآوری و فناوری در پارک فناوری پردیس و معرفی برگزیدگان برای کارورزی در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر خدماتی است که از طریق این جشنواره ارائه می‌شود.
وی همچنین از ارائه تسهیلات گفت و افزود: برای هزینه ثبت نام افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان تخفیف در نظر گرفته شده است، به این صورت که هزینه ثبت‌نام برای این افراد با ۹۰ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت مدیریت صنعت خودرو

سرمقاله واردات خودرو‌های دسته دوم اگر به خوبی اجرا شود تاثیر مثبت در بازار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.