صفحه اصلی / سرخط خبرها / سازوکار مبهم تسهیلات‌دهی به قطعه سازان
سازوکار مبهم تسهیلات‌دهی به قطعه سازان

محمد رضا نجفی منش، رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشورو استان تهران در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

سازوکار مبهم تسهیلات‌دهی به قطعه سازان

محمد رضا نجفی منش، رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشورو استان تهران در گفتگو با «کسب و کار» نیوز گفت: هنوز سازوکار روشنی مبنی بر پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان در شبکه بانکی تعریف نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به همین دلیل با گذشت چندین ماه از وعده تامین مالی صنعت خودرو، هنوز این معضل به جای خود باقی مانده است. هرچند پرداخت این تسهیلات می‌تواند روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو را سرعت ببخشد. اما عدم اجرای آن نشان می‌دهد برخلاف شعارها، اراده‌ای جدی برای حل مشکل تولید در کشور وجود ندارد و حداقل در رابطه با صنعت خودرو این کوتاهی دیده می‌شود. به همین دلیل موضوعی که در سران قوا مطرح و مصوب هم شده  به تاخیر می‌افتد و بهانه برای عدم پرداخت تسهیلات به قطعه سازان نیز زیاد است.

وی ادامه داد: از اواسط بهمن سال گذشته بانک مرکزی از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تسهیلات که ۴ هزار میلیارد آن ریالی و ۷ هزار میلیارد آن یورویی بود، خبر داد. اما از این میزان تنها درصد کمی پرداخت شده که جوابگوی نیاز واقعی صنعت خودرو نیست. بانک مرکزی برنامه‌ای برای پرداخت این تسهیلات تدوین نکرده و شبکه بانکی در قبال این موضوع پاسخ گو نیست و بانک‌ها هم در این رابطه تعلل می‌کنند. آنها به بهانه‌های مختلف از توضیح در این رابطه سر باز می‌زنند. این امر نشان از بی‌توجهی به تولید و صنعت  دارد. تولید هنوز در اولویت تسهیلات بانکی نیست و به نظر می رسد علی رغم شعارها، صنعت خودروسازی کماکان گرفتار مشکلات باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.