صفحه اصلی / سرخط خبرها / بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی را می‌توان از محل مبارزه با فرارهای مالیاتی تامین کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی را می‌توان از محل مبارزه با فرارهای مالیاتی تامین کرد

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وصول بیش از 12000 میلیارد تومان مالیات از محل بررسی تراکنش‌های بانکی در کشور خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان کرمان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان، گفت: وصول درآمدهای مالیاتی موجب عدم وابستگی به درآمدهای نفتی می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی باید متکی بر شناسایی ظرفیت‌های پنهان مالیاتی بوده و طوری عمل شود تا از فشار به مودیان خوش حساب مالیاتی جلوگیری شود.

وی خواستار حمایت از واحدهای تولیدی به منظور ایجاد اشتغال، تقویت آنان و تشویق کارآفرینان به سرمایه‌گذاری با استفاده از معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون شد و افزود: بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی را می توان از محل مبارزه با فرارهای مالیاتی و واقعی سازی مالیات گروه‌های درآمدی بالا تأمین کرد.

پورابراهیمی شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در برنامه‌های نظام مالیاتی را زمینه ساز اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای شفافیت اقتصادی می توان گفت که طرح جامع مالیاتی یکی از طرح های مهم و ملی کشور است و بی شک به عنوان موتور محرک نظام نوین مالیاتی محسوب می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ماموران مالیاتی به عنوان سربازان خط مقدم تامین مالی و بودجه کشور یاد کرد و گفت: مجلس از برنامه های نظام مالیاتی کشور که در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال باشد، حمایت می کند.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.