چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / عقبگرد دلار به میانه کانال ۱۲ هزار تومانی
عقبگرد دلار به میانه کانال ۱۲ هزار تومانی

عقبگرد دلار به میانه کانال ۱۲ هزار تومانی

نرخ دلار در صرافی های بانکی امروز (شنبه) با حدود ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به رقم ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، روند نزولی نرخ دلار امروز نیز ادامه یافت به میانه کانال ۱۲ هزار تومانی نزدیک شد که به معنای تثبیت جایگاه در این کانال است.

خنثی شدن تاثیر اخبار منفی مربوط به تحولات سیاست خارجی و امیداوری به توان بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز از مهم ترین دلایل افت بهای دلار و سایر ارزهای عمده است.

بر این اساس‌، صرافی‌های بانکی در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز هر دلار را ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری و به نرخ ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان فروختند.

بهای خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان و فروش آن ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در آخرین روز کاری هفته گذشته در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۵۵۶ تومان و هر دلار ۱۲ هزار و ۷۷۵ تومان بود.

همچنین نرخ فروش هر حواله یورو در سامانه نیما به ۱۳ هزار و ۸۵ تومان رسید، در آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) حواله های دلار خریداری نداشتند.

رئیس کل بانک مرکزی روز چهارشنبه گذشته در حاشیه نشست هیات دولت درباره برنامه های بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز، گفت: ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شده است؛ از طریق مدیریت بازار و همچنین کمک صادرکنندگانی که ارز خود را در سامانه نیما و برای واردات ارایه می کنند، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.