صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / سنگ اندازی در مسیر اجرای دولت الکترونیک
سنگ اندازی در مسیر اجرای دولت الکترونیک

سنگ اندازی در مسیر اجرای دولت الکترونیک

یک کارشناس فناوری اطلاعات در رابطه با دلایل تاخیر هشت ساله در اجرای کامل دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک ابزار شفاف‌سازی و جلوگیری از رانت است و به همین دلیل برخی مخالفت ها و مقاومت ها برای اجرای آن وجود دارد. کاغذبازی ها و قوانینی که روی کاغذ نوشته شده را می توان با ده ها روش دور زد و برخی سودجویان به همین دلیل در مسیر تحقق دولت الکترونیک سنگ اندازی می کنند. بستر اجرای این پروژه آماده شده و سازوکار اجرایی آن نوشته و آماده اجراست اما به راستی چرا تا به امروز هنوز بسیاری از عملیات در بخش های مختلف که قابلت اجرای الکترونیکی دارند با سیستم سنتی به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوذر الیاسی افزود: در الکترونیکی شدن خدمات، دستگاه‌ها به استفاده از خدمات دولتی از طریق موبایل ترغیب خواهند شد زیرا افراد به‌آسانی می‌توانند وارد دولت همراه می‌شود و همه خدمات را دریافت کنند، به‌طوری‌که با نصب اپلیکیشن با یک‌بار ورود با روش‌های مختلف احراز هویت می‌شوند و دیگر نیازی نیست با یوزرهای مختلف پسوردهای متعدد دریافت کنند.  البته در این راستا برخی از شهروندان و یا کارکنان به سهولت از دولت الکترونیک استقبال نمی کنند. این امر گاهی به دلیل ترس از فناوری و یا عادت به انجام کارها به شیوه سنتی می باشد. در مورد این قبیل افراد باید از سایت های تشویقی و پذیرش استفاده شود.

به هر ترتیب بسیاری از نهادها و سازمان ها برای اجرای این پروژه که سالهاست بر روی زبان ها افتاده کارشکنی می کنند و اگر همکاری همه جانبه در این راستا وجود نداشته باشد نمی توان از عهده اجرای آن برآمد. در تمام دنیا تجربه اقتصادهای فناورانه نشان می دهد که اجرای دولت الکترونیک تا چه اندازه توانسته مدل اقتصادی را تغییر و رشد اقتصادی را رقم بزند. همراه نبودن سازمان‌ها و دستگاه‌ها مهم ترین عامل عدم تحقق به موقع دولت الکترونیک است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.