صفحه اصلی / سرخط خبرها / «جاده مقدس» یونان باستان کشف شد
«جاده مقدس» یونان باستان کشف شد

«جاده مقدس» یونان باستان کشف شد

کسب و کار نیوز: باستان‌شناسان ترکیه‌ای موفق به کشف جاده‌ای باستانی موسوم به «جاده مقدس»‌ در منطقه‌ای واقع در غرب ترکیه شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, این جاده ۳۰۰۰ هزار ساله که در ناحیه «اژه» قرار دارد دو شهر مهم یونان باستان را به یکدیگر وصل می‌کرد. این دو شهر که به نام‌های «Stratonikeia » و «Lagina» شناخته می‌شدند در دوره هلنیستی‌ها، دوران حکومت امپراطوری روم، دوران حکومت امپراتوری «بیزانس» و امپراطوری عثمانی، محل سکونت شمار قابل توجهی از مردم بودند و به عنوان یکی از مهم‌ترین جوامع شهری زمان خود شناخته می‌شدند.
این جاده برای چندین قرن نقش مهمی را در دین و فرهنگ جوامع یونان باستان ایفا می‌کرد.
این اکتشاف مهم در حقیقت توسط یک تیم باستان‌شناس ترکیه‌ای در منطقه‌ای که زمانی به «‌کاریا» موسوم بود، انجام شد. این تیم باستان‌شناسی، جاده باستانی سنگی را در جریان یک مأموریت باستان‌شناسی یک ساله کشف کردند.
یک دروازه، بقایای چندین ستون و چند مقبره نیز در کنار این جاده باستانی کشف شدند. در بسیاری از شهرهای یونان باستان، جاده‌ای موسوم به جاده مقدس قرار داشت. جاده‌ای که اخیراً کشف شده است در حقیقت برای انجام برخی از تشریفات مذهبی و سنتی در مراسم‌های خاص مردمان آن دوره مورد استفاده قرار می‌گرفت. شهر باستانی «Lagina» یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی یونان باستان شناخته می‌شد، در حالی که دیگر شهرهای هم دوره آن از اهمیت سیاسی برخوردار بودند.
برنامه‌هایی برای بازسازی این جاده در نظر گرفته شده است. باستان‌شناسان قصد دارند تمامی قسمت‌های جاده را با پاک کردن لایه‌های خاک روی آن برای اولین بار و پس از قرن‌ها برای عموم مردم به نمایش بگذارند.

 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.