صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر خارجه قطر: ایران وارد مذاکره با آمریکا نمی‌شود

وزیر خارجه قطر: ایران وارد مذاکره با آمریکا نمی‌شود

کسب و کار نیوز- وزیر خارجه قطر تصریح کرد که آمریکا معتقد است فشارهای حداکثری، ایران را به میز مذاکره می‌آورد اما ایران با وجود این تحریم‌ها نمی‌تواند در میز مذاکره حاضر شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس،  «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد که امیر قطر که روز سه‌شنبه با « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده بود، دیگر پیشنهاد میانجی‌گری میان واشنگتن و تهران را مطرح نکرد زیرا دولت ترامپ همچنان معتقد است که تحریم‌های سخت‌تر، ایران را وادار به مذاکره می‌کند.

 وزیر خارجه قطر در مصاحبه روز گذشته (چهارشنبه) خود با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در ارتباط با سفر روز سه‌شنبه «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به واشنگتن برای دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آنچه که از آمریکا فهمیدیم این است که آنها خواستار جنگ (با ایران) نیستند. آنها، تحریم‌ها را برای آوردن ایران به میز مذاکره مناسب می‌دانند».

با اینحال، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وضعیت به وجود آمده در خصوص ایران را یک «بن‌بست» توصیف کرد و گفت: «ایران تحت این تحریم‌ها نمی‌تواند به میز مذاکره بیاید».

وزیر خارجه قطر تصریح کرد که دولت ترامپ بهار سال گذشته، پیشنهاد اولیه امیر قطر برای میانجیگری میان ایران و آمریکا را نپذیرفت و حالا، قطر «در تلاش است تا به وضوح به آمریکا اعلام کند که ما از عهده هیچ‌گونه جنگی میان همپیمان و همسایه خود برنمی‌آییم».

طبق این گزارش،‌امیر قطر روز سه‌شنبه با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد و آنطور که وزیر خارجه قطر اعلام کرده است، امیر قطر و ترامپ در گفت‌وگوهای محرمانه خود بر روابط دو کشور آمریکا و قطر متمرکز شدند.

وزیر خارجه قطر درباره طرح «معامله قرن» آمریکا برای فلسطینیان گفت، تنها راه‌حل مورد پذیرش، دو دولت مستقل «با حاکمیت کامل» و قدس بعنوان پایتخت فلسطینیان و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی است که خانه‌های خود را در زمان اشغال فلسطین از دست دادند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.