صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / جنگ ترامپ و رئیس بانک مرکزی آمریکا به کنگره کشیده شد
جنگ ترامپ و رئیس بانک مرکزی آمریکا به کنگره کشیده شد

جنگ ترامپ و رئیس بانک مرکزی آمریکا به کنگره کشیده شد

کسب و کار نیوز- پس از ماه‌ها مقاومت در برابر خواسته ترامپ، جروم پاول در نامه ای به مجلس آمریکا از قریب الوقوع بودن کاهش نرخ بهره خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس بانک مرکزی آمریکا با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس این کشور با اشاره به کاهش رشد اقتصادی، کند شدن روند صعود نرخ تورم و افزایش تنش‌های تجاری اعلام کرد که فدرال رزرو در طول هفته‌های آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد. پاول با اشاره به افزایش ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد آمریکا در ماه‌های گذشته افزود که نرخ تورم در آمریکا از سطح هدف‌گذاری شده توسط این بانک فاصله گرفته است.

پاول خطاب به نمایندگان کمیته خدمات مالی کنگره، ضمن متهم کردن ترامپ به تلاش برای برکناری وی نوشته است که می‌خواهد تا پایان دوره ریاست قانونی خود (۲۰۲۲) در سمت خود باقی بماند. رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها پاول و فدرال رزرو را متهم کرده است که تعمدا نرخ بهره را کاهش نمی‌دهند و حملات وی به این نهاد حساس باعث شده است تا نگرانی‌های زیادی در بین اقتصاددانان امریکایی در خصوص تلاش‌های کاخ سفید برای خدشه دار شدن استقلال بانک مرکزی ایجاد شود.

سونگ وون سون، استاد اقتصاد دانشگاه ماری مونت لس آنجلس گفت: فکر می‌کنم شروعی بر سریال کاهش نرخ بهره باشد. پاول می‌خواهد برای تحرک ماشین اقتصاد آمریکا سوخت کافی فراهم کند.

پس از ارسال این نامه، ماکسین واترز، رئیس کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا در اظهاراتی تند، شدیداً ترامپ را مورد انتقاد قرار داد: این رئیس جمهور روشن ساخته است که هیچ درک یا احترامی به ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی ندارد.

دیوید اسکات، دیگر نماینده مجلس آمریکا به پاول گفت: ترسی نداشته باش! در کنگره هم جمهوری خواهان و هم دموکرات‌ها از تو حمایت خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.