چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / برداشت هشت تن عسل در خاش
برداشت هشت تن عسل در خاش

برداشت هشت تن عسل در خاش

کسب و کار نیوز : مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: کشاورزان پیشروی این شهرستان در کنار انجام فعالیت‌های کشاورزی توانستند هشت تن عسل طبیعی و با کیفیت تولید کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حمیدرضا کبدانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مقدار عسل از افزون بر ۷۵۰ کندو به دست آمده است.
وی افزود: فصل بهار شهرستان خاش به دلیل وجود شهد گل‌ها، تنوع در گونه‌های جنگلی و مرتعی و فعالیت‌های کشت زراعی و باغی از بهترین شرایط برای زنبورداری و تولید عسل برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: فعالیت‌های زنبورداری در خاش با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده و همه ساله کار برداشت عسل در این منطقه در ۲ نوبت تابستان و اواخر پاییز انجام می‌شود.
کبدانی ادامه داد: کشاورزان توانمند خاش با علاقه فراوان به پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند اشتغال دارند و محصولات عسل مرغوب و با کیفیت تولیدی خود را به بازار مصرف این شهرستان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و کشور عرضه می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: همکاران ما طی سنوات با هدف ترویج زنبور داری که علاوه بر تولید عسل نقش مهمی در گرده افشانی محصولات زراعی و باغی دارد کندوهای زنبور عسل را با تمامی لوازم و ابزارهای مورد نیاز آن به صورت رایگان به کشاورزان تحویل می‌دادند.
وی با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در دشت و ارتفاعات خاش انجام می‌شود گفت: حاشیه کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور است.
کبدانی با اشاره به اهمیت داشتن ییلاق و قشلاق برای فعالیت زنبورداری بیان کرد: همه ساله کندوهای مهاجر از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان به منظور ییلاق گذرانی به مناطق سردسیر خاش منتقل و کندوهای نقاط سردسیر نیز برای قشلاق گذرانی به نقاط گرمسیری جنوب استان منتقل می‌شوند.
وی تاکید کرد: نیاز است تا دوره‌های آموزشی برای بالا بردن دانش زنبورداری کشاورزان و جوانان علاقه مند برگزار شود.
پسند شهنوازی از کشاورزان توانمند خاش نیز گفت: به همراه خانواده توانسته ام ۱۸۰ کندوی زنبور عسل تهیه و در سال افزون بر هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه کنم.
وی افزود: زنبورهای عسل را در کنار مزرعه و باغ خود نگهداری می‌کنم و زنبورها با استفاده از شهد گل‌های خارشتر، آفتابگردان، گز، صیفی جات و غیره عسل ناب تولید می‌کنند.
این کشاورز خاشی گفت: عسل تولیدی بدون مواد افزودنی و با کیفیت بالا و صد درصد طبیعی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
شهنوازی اظهار کرد: در چند سال اخیر به دانش پرورش زنبور عسل دست پیدا کردم و در کنار برداشت محصولات باغی و زراعی به تولید عسل نیز مشغول هستم.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.