صفحه اصلی / استان ها / کجور به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل می‌شود
کجور به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل می‌شود

کجور به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل می‌شود

کسب و کار نیوز: شهردار کجور گفت: با توجه به پتانسیل‌های زیادی که در پرورش گیاهان دارویی در منطقه کجور وجود دارد این شهر به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جمال ملک محمدی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گیاهان دارویی و صنایع وابسته، اظهار کرد: منطقه کجور محل پرورش و رشد بیش از ۲۵۰ نوع گیاهان دارویی است که از ۴۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان ارزش دارند و با پرورش این گیاهان می‌توان موجب توسعه منطقه شد.
وی با بیان اینکه شهر کجور به دلیل شرایط جغرافیایی و فاصله ۸۵ کیلومتری که با مرکز شهرستان دارد مورد بی مهری مسئولان است و از غافله توسعه عقب مانده است افزود: برای توسعه منطقه پیگیر صنایع زیادی شدیم که خاصیت درون زایی به لحاظ اقتصادی داشته باشد و متکی به خود باشد و در این میان دو صنعت شاخص گردشگری از نوع بوم گردی و گیاهان دارویی شناسایی شدند که می‌توانند تحول آفرین باشند.
شهردار کجور با اشاره به اینکه ایده گیاهان دارویی سال گذشته تبلور پیدا کرد گفت: با توجه به قابلیت‌های منطقه به دنبال یک محرک اقتصادی و تلنگر بودیم که مردم منطقه بدانند پرورش گندم، جو و علوفه آنچنان که باید و شاید اقتصادی نیست و باید به دنبال پرورش گیاهان دارویی و صنایع وابسته بود که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.
ملک محمدی تصریح کرد: گل گاوزبان در هر هزار متر حدود هشت تا ۹ میلیون تومان درآمد دارد در حالی‌که در هر هکتار زمین شاید سایر محصولات از جمله گندم و جو این مقدار درآمد نداشته باشد بنابراین نباید فرصت‌ها را از دست داد.
وی با اشاره به پتانسیل‌های زیادی که بخش کجور و خصوصاً شهر کجور به لحاظ پرورش گیاهان دارویی دارد، تاکید کرد: به عقیده بسیاری از کارشناسان نوع گل محمدی و عرق آنکه در منطقه کجور پرورش می‌یابد به لحاظ مرغوبیت از عرق گل محمدی کاشان و قمصر بهتر است.
شهردار کجور برگزاری جشنواره گل محمدی را تلنگری برای مردم منطقه جهت پی بردن به ظرفیت‌های منطقه دانست و گفت: با این جشنواره بسیاری از سرمایه گذاران می‌توانند به قابلیت منطقه جهت پرورش انواع گیاهان دارویی پی ببرند.
ملک محمدی ادامه داد: در کنار مزارع بزرگ گیاهان دارویی، به فکر ایجاد مرکز طب سنتی هستیم که گردشگری سلامت را گسترش می‌دهد.
وی با مثبت ارزیابی کردن جشنواره گیاهان دارویی سال گذشته در شهر کجور بیان کرد: با توجه به استقبال زیادی از سوی مردم از سایر شهرها شد شخصی تقاضای ۱۰۰ هکتار جهت ایجاد و پرورش گیاهان دارویی را کرده است که شهرداری و اعضای جشنواره به فکر تهیه این زمین برای شخص مورد نظر هستند.
شهردار کجور افزود: ۵۵ هکتار از اراضی ضلع غربی آبندان جهت ایجاد و پرورش گیاهان دارویی توسط شهرداری از منابع طبیعی تقاضا شده است که طرح آن مورد تصویب قرار گرفت و منتظر نتیجه نهایی هستیم تا در این اراضی گیاهانی چون انواع گل گاوزبان، آرتی شو، گل محمدی، اسطوخودوس و چند نوع دیگر پرورش داده شود.
ملک محمدی گفت: با این اقداماتی که انجام می‌شود قصد داریم کجور را به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.