صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ضرورت تقویت سهم زنان در تولید، کارآفرینی و اقتصاد ملّی
ضرورت تقویت سهم زنان در تولید، کارآفرینی و اقتصاد ملّی

در نشست نمایندگان زن حوزه انتخابیه تهران با مدیرکل تعاون تهران مطرح شد

ضرورت تقویت سهم زنان در تولید، کارآفرینی و اقتصاد ملّی

کسب و کار نیوز- در نشست نمایندگان زن حوزه انتخابیه تهران با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تقویت سهم زنان در رونق تولید و کار آفرینی، تولید ناخالص و اقتصاد ملی تاکید شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر، پروانه مافی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، پروانه سلحشوری و فریده اولادقباد نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ( دوشنبه ۱۷ تیرماه ) نشستی را با پروانه رضایی بختیاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در اداره کل مذکور، برگزار کردند.

در این نشست مشترک، رضایی بختیاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به حضور خود در اجلاس سازمان بین المللی کار، گفت: طی صحبت هایی که با نمایندگان سایر کشورها در این نشست داشتم متوجه شدم که آنها در حوزه روابط کار شکایات زیادی ندارند.

آمار غیر مانوس شکایت بین کارگر و کارفرما همچون یک بیماری در جامعه تولید و اشتغال است

وی افزود: آمار غیر مانوس شکایت بین کارگر و کارفرما همچون یک بیماری در جامعه تولید و اشتغال است و این موضوع نیاز به اندیشه و تصمیم گیری کلان دارد؛ این تفکر مختص این وزارتخانه نیست بلکه باید  نمایندگان مجلس به این موضوع رسیدگی و  به عنوان یک آسیب با ایجاد قوانین و دستورالعمل هایی در راستای اصلاح متناسب سازی با شرایط فعلی جامعه برای آن برنامه ریزی کنند.

 رضایی بختیاری ادامه داد: قوانینی که مشمول مرور زمان شده اند عامل بازدارنده در تولید هستند و با توجه به شرایط فعلی کشور باید با ایجاد بستری مناسب دست دلال ها و واسطه ها را از چرخه تولید کوتاه کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر دقت و وقت خود را صرف دعوای بین کارگر و کارفرما می کند و از مباحث مهمی چون بازرسی کار که مهمترین وظیفه آن صیانت از نیروی کار است مثل بازرسی های حوادث ناشی از کار و ایمنی کارگاه ها باز می ماند.

وی افزود: در مورد بیمه بیکاری پوشش بیمه ای بسیار زیاد است اغلب مقرری بگیران بیمه بیکاری نیروهای جوان و آماده به کار هستند که در سنین کار هستند و روند فعلی انگیزه یافتن شغل را گرفته چرا که نیرویی که بیمه بیکاری دریافت می کند با فردی که مشغول بکار است از نظر درآمدی تفاوتی زیادی ندارد.

رضایی بختیاری ادامه داد: دغدغه ما ایجاد اشتغال است که مواردی چون وام اشتغال، روستایی، عشایری، مشاغل خانگی و سایر موارد در دستور کار است در حوزه امور اجتماعی هم مسائلی چون اعتیاد، کودکان کار و بسیاری از مسائل و معضلات روز جامعه کارگری پیگیری می شود همچنین وجود تشکلهای کارگری و کارفرمایی دارای اهمیت ویژه می باشد و باید برای گسترش کمی و کیفی آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.

نمایندگان حاضر در این نشست نیز با اشاره به جنگ اقتصادی، حجم بالای بیکاری و مسائل و مشکلات اجتماعی، بیان داشتند: باید بستری حمایتی برای کارآفرینان ایجاد شود تا آنها برای ایجاد شغل، رونق تولید و رفع معضل بیکاری با انگیزه بیشتری وارد عمل شوند و همچنین به بنگاه های کارآفرینی، حفظ نیروی کار و ارتقا سطح آموزش به جویندگان کار به ویژه توانمند سازی زنان خانه دار توجه ویژه ای شود.

 نمایندگان تاکید کردند: با توجه به اینکه سهم زنان در تولید ناخالص کشور بسیار پایین است باید در راستای رونق تولید و کار آفرینی، تولید ناخالص و اقتصاد ملی سهم زنان تقویت شود در مورد کودکان کار هم لوایحی در مجلس مصوب و یا در حال بررسی است ما فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به صورت جدی موارد مطروحه را پیگیری کرده و برای رفع آسیب های اجتماعی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیچ کوشش و همکاری دریغ نخواهیم کرد.

در نهایت، جلسه با قول همکاری و مساعدت، در چهارچوب ارائه طرح و بررسی لوایح ارسالی، در کمیسیون های مربوطه برای اصلاح قوانین و حفظ ارزش ها با هدف گذاری استراتژی مطلوب در امورات پایان یافت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.