صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / شرایط تیم سابر برای قهرمانی جهان عالی است
شرایط تیم سابر برای قهرمانی جهان عالی است

اپه و فلوره در بازی‌های آسیایی شاهکار می‌کنند

شرایط تیم سابر برای قهرمانی جهان عالی است

کسب و کار نیوز :رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: تیم سابر مردان ایران برای قهرمانی جهان شرایط خیلی خوبی دارد و تیم دختران را هم از این جهت به مسابقات جهانی اعزام می‌کنیم که نتیجه خوبی در قهرمانی آسیا گرفت و نخواستیم این فرصت را از آنها بگیریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فضل اله باقرزاده در مورد انتظار خود از تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مسابقات قهرمانی جهان مجارستان، بیان کرد: مسابقات جهانی از این لحاظ اهمیت دارد که ضریب دو دارد بنابراین نتیجه‌ای که سابریست ها در مسابقات جهانی می‌گیرند، در کسب سهمیه المپیک بسیار تأثیر گذار است.
او در پاسخ به این پرسش که در مسابقات جهانی تکلیف سهمیه مشخص می‌شود یا خیر، گفت: نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد البته اگر ملی‌پوشان نتیجه خوبی بگیرند که تا حدودی مشخص می‌شود و اگر هم نتیجه نگیرند باز هم شانس ما بالا است چون مسابقات الجزایر، پادووا، ورشو لهستان و بوداپست مجارستان را هم داریم اما خب مسابقات جهانی چون ضریب بالایی دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حال حاضر وضعیت تیم بسیار عالی است و سابریت ها تحت نظارت پیمان فخری به صورت شبانه روز مشغول تمرین برای مسابقات جهانی هستند. می‌توانم بگویم تیم شرایط بسیار خوبی از هر لحاظ (بدنی و روحی) دارد.
باقرزاده در مورد تصمیم فدراسیون مبنی بر اعزام تیم اپه و سابر بانوان به مسابقات جهانی تصریح کرد: تیم سابر و اپه بانوان در قهرمانی آسیا خوب بودند و تیم سابر ششم و اپه هفتم شد. خودم مسابقات آنها را از نزدیک دیدم. با توجه به اینکه ما داریم روی دختران سرمایه گذاری می‌کنیم چون به خوبی می‌توانند به نتایج قابل توجهی برسند، بنابراین تصمیم گرفتیم این دو تیم هم اعزام شوند.
رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد علت اعزام نکردن تیم اپه مردان و فلوره بانوان به قهرمانی جهان گفت: نتایج آنها در مسابقات قهرمانی آسیا رضایت بخش نبود اما دو تیم اپه و سابر بانوان نتایج خوبی گرفتند که گفتیم این فرصت را از آنها نگیریم و به قهرمانی جهان بروند. ما به کمیته فنی اپه مردان هم گفتیم دیگر روی جوانان کار کنند، چون استعدادهای خیلی خوبی را شناسایی کرده ایم و با سرمایه گذاری روی آنها دو، سه سال آینده ان شالله نتایج خوبی می‌گیرند.
باقرزاده در باره اینکه گفته می‌شود نتایج ضعیف بقیه رشته‌ها همیشه پشت مدال‌های سابر پنهان مانده است و فدراسیون توجهی به عملکرد ضعیف بقیه رشته‌ها ندارد، تصریح کرد: این مسائل حرف و حدیث است من هزینه بسیار سنگینی انجام دادند و تمام تیم‌هایم را به مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن اعزام کردم. من برای سابر که مربی خارجی نیاورده ام و ماهی ۱۰ هزار یورو حقوق پرداخت کنم بلکه سابر هم مربی ایرانی دارد که شاید حدود ۷۰۰ یورو از من حقوق می‌گیرد در حالی که اگر پیمان فخری به کشورهای دیگر برود دستمزدش کمتر از ۱۰ هزار یورو نخواهد بود. بحث این است که به دلیل شرایط خاص فیزیکی و مسائل مختلف از یک اسلحه استقبال بیشتری می‌شود مثلاً ژاپن در فلوره دنیا آقایی می‌کند اما سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان سابر ما توانست آنها را ۴۵ بر ۱۵ شکست داهد. قزاقستان هم در اپه دنیا آقایی می‌کند اما ما در فلوره و سابر آنها را شکست می‌دهیم.
او ادامه داد: این طور نیست که ما به اسلحه‌های دیگر توجه نکنیم اتفاقاً هم توجه می‌کنیم و هم پیگیر هستیم بهترین مربیان داخلی را هم به کار گرفته ایم و با این اعتبارات نمی‌توانم مربی خارجی بیاورم اما خب هنوز نتیجه نگرفته ایم با این حال ببینید در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ اپه و فلوره چه شاهکاری می‌کنند چون استعدادیابی کرده ایم و روی نفرات خوبی داریم کار می‌کنیم. چون وقتی شیمشیربازی را می بینم که ۲۰ سال است کار می‌کند اما هیچ چیزی نشده چرا باید روی او سرمایه گذاری کنم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.