صفحه اصلی / استان ها / خانه‌ای تاریخی که روزانه ۲۰۰ هزار نفر از کنار آن می گذرند
خانه‌ای تاریخی که روزانه ۲۰۰ هزار نفر از کنار آن می گذرند

خانه‌ای تاریخی که روزانه ۲۰۰ هزار نفر از کنار آن می گذرند

کسب و کار نیوز : عمارت مشیردیوان سنندج با همکاری سازمان یونیدو، به خانه خلاق کسب و کار تبدیل می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, در جلسه‌ای که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان و با حضور نماینده یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و جمعی از مدیران استان در استانداری برگزار شد، روند تبدیل عمارت مشیر دیوان، به خانه خلاق صنایع دستی بررسی شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، مشیر دیوان را عمارتی ارزشمند دانست و افزود: اگر به جای خانه خلاق صنایع دستی، آن را خانه خلاق کسب و کار بنامیم، هم موجب افزایش خلاقیت در کسب و کارها می‌شود و هم ما را به بازارهای جهانی وصل می‌کند.
حسین فیروزی در خصوص علت انتخاب عمارت مشیر دیوان برای تبدیل به خانه خلاق، گفت: این عمارت در مجموعه‌ای واقع شده که روبروی آن مسجد جامع قرار دارد که یکی از بناهای تاریخی استان به شمار می‌رود و در کنار آن خانه کُرد (عمارت آصف) و پایین‌تر از آن نیز موزه سنندج (عمارت حبیبی) قرار دارد که از بناهای تاریخی سنندج محسوب می‌شوند.
فیروزی افزود: کل این مجموعه تاریخی و ارزشمند در مرکز شهر قرار دارد و همه مسافرانی که به سنندج می‌آیند حتماً از آنها بازدید می‌کنند و در طول روز نیز حداقل نیمی از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت سنندج از این مسیر عبور می‌کنند.
معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: این منطقه از گذشته تاکنون به عنوان محل دائمی نمایشگاه صنایع دستی در ذهن مردم ثبت شده چون مغازه‌های روبروی عمارت، مرکز عرضه صنایع دستی بوده و هیچکدام حاضر به تغییر مکان نیستند.
فیروزی در ادامه خاطرنشان کرد: بازسازی و مرمت عمارت مشیر دیوان به بهترین شیوه را در برنامه داریم حتی اگر اراده‌ای برای ایجاد خانه خلاق وجود نداشته باشد و با توجه به اینکه سنندج شهر قنات‌ها بوده قنات آب عمارت نیز احیا خواهد شد.
وی در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: از گذشته تا به امروز بخش عمده‌ای از مردم کردستان، قسمتی از وقت خود را صرف تولید صنایع دستی کرده‌اند حتی کسانی که شغل دیگری داشته‌اند بنابراین صنایع دستی با زندگی مردم این استان عجین شده است.
فیروزی در پایان یادآور شد: کردستان مهد موسیقی است و شهرداری سنندج قصد دارد به کمک یونسکو سنندج را به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی کند که با توجه به ظرفیت‌های استان، این اطمینان وجود دارد که این امر محقق شود.
جولیو ویناتشا، نماینده یونیدو هم از آغاز به مناقصه گذاشتن عملیات تجهیز و آماده‌سازی عمارت مشیر دیوان در سطح بین المللی خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات مناسب صورت گرفته شده سعی خواهد شد روند تبدیل عمارت مشیر دیوان به خانه خلاق، سریع‌تر اجرا شود.
لازم به ذکر است، قرار است این مرکز به یک مرکز خلاقیت صنایع دستی، گردشگری IT ، زنبورداری و بقیه مشاغل استان توسط سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) تجهیز و تبدیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.