صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ارزش کل بیت کوین های دنیا ۲۳۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار است
ارزش کل بیت کوین های دنیا ۲۳۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار است

ارزش کل بیت کوین های دنیا ۲۳۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار است

بیت‌کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال امروزه به یکی از خبرهای داغ تبدیل شده اند اما آیا منابع بیت‌کوین پایان‌پذیرند؟ اگر پایان‌پذیر هستند چه تعداد بیت‌کوین در دنیا وجود دارد و ارزش این بیت‌کوین‌ها چه‌قدر است؟

به گزارش کسب و کار نیوز، بیت‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که توسط ماینرها استخراج می شوند و گفته می شود که از خیلی جهات به طلا شباهت دارند. چراکه ارزهای دیجیتالی هم مانند طلا که از معادن استخراج می شوند توسط ماینرها استخراج می شوند و استخراج هر دو آنها زمان‌بر است و هر دو آنها جز منابع نامحدود به حساب نمی‌آیند.اما به طور کلی در دنیا ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد و قیمت روز بیت کوین ۱۱۰۰۰ دلار است و این بدان معناست که ارزش کل بیت کوین های دنیا ۲۳۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار است.

تعداد دقیق بیت کوین‌هایی که تاکنون استخراج شده اند در دسترس نیست و بلوچین که مانند بانک مرکزی پول ها برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین است اطلاعاتی از تعداد بیت کوین های استخراج شده را در دسترس عموم قرار نمی دهد. اما بر اساس اطلاعات سایت‌های خبری بیت‌کوین، تا به حال ۱۶.۸۰۰.۰۰۰ بیت‌کوین استخراج شده است؛ این یعنی تنها ۲۰ درصد دیگر باقی مانده که استخراج کنندگان بتوانند بدست بیاورند. ساتوشی ناکاموتو پروتکل بیت‌کوین را با راه اندازی کد آن در سال ۲۰۰۹ معرفی کرد؛ در همان زمان، عدد مشخصی برای تعداد بیت‌کوین هایی که در نهایت می توانند در جهان وجود داشته باشند، تعیین شد. این عدد که ناکاموتو آن را روی ۲۱ میلیون تنظیم کرده، هرگز اضافه نخواهد شد. با احتساب کل تعداد بیت‌کوین‌هایی که در دنیا استخراج خواهد شد، اگر بخواهیم ارزش ریالی آنها را به دست آوریم رقمی به اندازه۲.۹۷۹.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ به دست می آید. این بدان معناست که ارزش کل بیت کوین در دنیا به پول رایج کشور ما (تومان) معادل  ۱.۵ برابر کل نقدینگی ایران است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.