صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / پرداخت ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کالاهای اساسی از ابتدای امسال
پرداخت ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کالاهای اساسی از ابتدای امسال

پرداخت ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کالاهای اساسی از ابتدای امسال

سخنگوی دولت در حاشیه گرامیداشت روز تعاون گفت: در سال جاری تاکنون دولت ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در گرامیداشت روز تعاون در صدا و سیما در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای زندگی اقتصادی مردم در سال جاری تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی و حمایت‌های اجتماعی پرداخت شده است.

وی گفت: دیروز در تبصره ۱۴ تصویب شد بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای کمک به خانوارها اختصاص داده شود.

وی همچنین در مورد گام دوم ایران برای حفظ برجام گفت: پیام ما روشن است و اقداماتی که برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهیم، برای حفظ برجام است و هر میزان که طرف مقابل به حفظ برجام پایبند باشد، ما هم به همان میزان پایبند خواهیم بود.

سخنگوی دولت افزود: برخی از تحلیل‌های بیگانگانی که به دروغ اعلام می‌کرد ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است، اما ما براساس فتوای مقام معظم رهبری که داشتن و انبار کردن سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند رفتار می‌کنیم و استراتژی ایران اینگونه نیست که سلاح هسته‌ای داشته باشیم و پیام روشن ما این است که هر میزان طرف‌ها مقابل برجام به تعهدات خود پایبند باشند ما هم پایبند هستیم.

وزیر سابق تعاون، کار ور فاه اجتماعی همچنین گفت: در شرایط کنونی، تعاون از دو جنبه مدنظر است که فلسفه تعاون و همکاری بیش از هر زمان دیگری در جامعه ما مورد نیاز است و همچنین جنبه دیگر این است که با تعاون می‌توان مشارکت دهک‌های مختلف را برای اشتغال،‌ فقرزدایی به ویژه در جوامع پایین محلی و مشارکت‌های اجتماعی و خُرد جذب کرد.

* هدف تحریم‌ها فروپاشی ذهنی جامعه بود

ربیعی همچنین در مورد برجام گفت: هدف تحریم‌ها این بود که جامعه ایرانی از نظر فکری و ذهنی دچار فروپاشی شود و به خاطر همین ترامپ اعلام کرد همه شرط‌ها را برای گفت‌وگو با ایران کنار می‌گذاریم به شرط اینکه ایران بمب هسته‌ای نداشته باشد.

وی گفت: آنها می‌خواهند سوگیری تحریم‌ها را به سمت سیستم فکری و ذهنی جامعه تغییر دهند، چون دیدند تحریم‌ها موفق نشد و برعکس، انسجام اجتماعی مردم در مقابل تحریم بیشتر شد.

به گفته ربیعی، اگر میزان غنی‌سازی را افزایش می‌دهیم، این مصلحت کشور است، در حالی که رهبر انقلاب صلح‌طلب است و ما دنبال امنیت و صلح جهانی هستیم. امیدواریم تحریم‌ها را هم با کمک مردم و حفظ انسجام ملی، مدیریت کنیم.

* زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی باید برای موفقیت بخش تعاون فراهم شود

ربیعی همچنین با بیان اینکه باید به بخش تعاون برگردیم، گفت: اتاق تعاون تنها نهاد مدنی بزرگ ایران است و باید همه برای به دست آوردن سهم تعاون بجنگیم و نه تنها سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد را، بلکه مقدار بیشتری را جذب کنیم.

ربیعی همچنین با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای موفقت تعاون مهم است، گفت: وقتی زیرساخت‌ها نباشند، باید زور بزنیم تا یک درصد از اقتصاد کشور را به تعاون اختصاص دهیم و تعاون به مثابه یک بخش اقتصادی فقرزدا و ایجاد انسجام ملی و رشد فراگیر و درگیر کردن دهک‌های پایین اجتماعی برای مزیت اقتصادی است که زندگی بانشاط و همیاری اجتماعی برای مردم به همراه دارد.

وزیر اسبق تعاون با اشاره به اینکه رئیس اتاق تعاون، کارت عضویت افتخاری به عنوان تعاونگر برایم صادر کرده است، گفت: من می‌خواهم عضو اصلی بخش تعاون باشم، چون در دور هم بودن حال آدم‌ها بهتر می‌شود.

ربیعی همچنین با اشاره به فشار ناعادلانه آمریکا بر جامعه ایرانی گفت: بخش تعاون می‌تواند ابزار مقابله با تحریم‌ها باشد چون هدف تحریم‌ها این بود که فروپاشی ذهنی جامعه انجام شود.

وی در مورد ۵۵ ماه زندگی با برجام گفت: در این مدت با سیاست دولت مبنی بر کنترل تورم، سالانه نرخ رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد تحقق پیدا کرد، اما در ۱۸ ماه حضور ترامپ، این روند کندتر شد و برای عبور از این ۱۸ ماه باید به روح اجتماعی و تعاون بپیوندیم و سعی کنیم در ۲۴ ماه آینده دولت نیز روح اجتماعی و انسجام اجتماعی بیشتر شود.

به گزارش فارس، ربیعی همچنین گفت:‌ به نظر من پول برای ایجاد اشتغال روستایی باید به جایی برود که در بین مردم روحیه همیاری و تعاون ایجاد شود و جوامع خُرد و محلی توانمند شوند.

امروز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اتاق تعاون ایران و گرامیداشت روز جهانی تعاون در تالار مولوی مرکز همایش صدا و سیما، مراسمی با حضور تعاونگران و سخنگوی دولت برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.