صفحه اصلی / استان ها / علاقمندی به ایجاد مزارع بیت کوین در حاشیه شهرها
علاقمندی به ایجاد مزارع بیت کوین در حاشیه شهرها

علاقمندی به ایجاد مزارع بیت کوین در حاشیه شهرها

کسب و کار نیوز :مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد گفت: ما در زمینه کار در زمینه "بیت‌کوین" ۵ تا ۶ مورد را شناسایی کردیم که مصارف آن‌ها را کنترل کرده، اخطار کتبی دادیم و مواردی را نیز قطع کردیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا کاشی در خصوص تخلفات مرتبط با بیت‎کوین در مشهد، اظهار کرد: ما در شهر مشهد یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک داریم که ۸۱ درصد آن‌ها بخش خانگی هستند. افرادی که تمایل دارند بیت‌کوین را راه‌اندازی کرده و از این دستگاه استفاده کنند، برایشان مقرون به صرفه است که از تعرفه‌های تخفیف‌دار استفاده نمایند.
وی افزود: تعرفه‌هایی تخفیف‌دار شامل صنعتی، کشاورزی و دامداری است. این افراد بیشتر تمایل دارند که از این تعرفه‌ها استفاده کنند. قطعاً نرخ تعرفه خانگی بیشتر از صنعتی و کشاورزی است. ما به طور کل در شرکت توزیع برق مشهد ۲ درصد مشترک کشاورزی داریم، بنابراین چندان درگیر این موضوع نیستیم.
کاشی بیان کرد: در این زمینه ۵ تا ۶ مورد شناسایی شده که ما مصارف آن‌ها را کنترل کردیم، اخطار کتبی دادیم و مواردی را نیز قطع کردیم. بیت‌کوین زمانی سودآور خواهد شد که مزرعه بیت‌کوین راه‌اندازی شود که در شهر و آپارتمان نمی‌توان این مزرعه را به راه انداخت.
مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد ادامه داد: این موارد در حاشیه شهرها، در شن‌شویی، کارخانه و چاه کشاورزی بوده است. ما در مشهد چندان درگیر این موضوع نیستیم زیرا بخش خانگی ما ۸۱ درصد مشترکان را شامل می‌شود، به همین دلیل چندان اپیدمی نیست. بیشتر در مازندران و گلستان که مزارع دارند و نیز در مراکز صنعتی اراک مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه ما مجوز ورود به ملک مردم را نداریم، بنابراین از طریق مصرف کنتور مشترکان تشخیص می‌دهیم که در کجا فعالیت در زمینه بیت‌کوین وجود دارد، عنوان کرد: بعد از شناسایی به محل مراجعه کرده و به آن‌ها اعلام می‌کنیم که مصرفشان غیر متعارف است و به نظر می‌رسد که از بیت‌کوین استفاده می‌کنید. ما هر روز کل مصرف شهرک‌های صنعتی را نیز رصد می‌کنیم تا اگر از بیت‎کوین استفاده می‌کنند، متوجه شویم.
کاشی اضافه کرد: به آن‌ها اعلام می‌کنیم که یا باید مصرف خود را کاهش دهند یا اینکه ما برق آن‌ها را قطع می‌کنیم. بعد از قطع برق آن‌ها اعلام می‌کنند که مصرف را متعادل کرده‌اند و ما بازرس می‌فرستیم تا بررسی کنند، اگر مصرف آن‌ها متعادل شده باشد، برق را وصل می‌کنیم.
بیت کوین(نام لاتین:Bitcoin؛نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود.
شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است. هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی‌تواند خارج از برنامه ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است. تراکنش‌های شبکه بیت کوین، در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین(blockchain) ذخیره می‌شوند.
بیت کوین آینده پول‌های دیجیتال نامیده شده است. بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم افزار متن باز توسط یک برنامه نویس ناشناس (یا گروهی از برنامه نویسان) معرفی شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.