صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تمهیدات صندوق شکوفایی برای کاهش صف‌های اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان
تمهیدات صندوق شکوفایی برای کاهش صف‌های اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

تمهیدات صندوق شکوفایی برای کاهش صف‌های اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه ارزیابی طرح‌ها در مدت ۲ و نیم سال امر عادی نیست و باید به آن رسیدگی شود، گفت: در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با طراحی محصولات خود مستندات را آماده کنند، زمان ارزیابی طرح‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سیاوش ملکی‌فر در دومین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامتبا اشاره به خدمات حمایتی این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: در حال حاضر ما به منظور ارائه تسهیلات مناسب‌تر به شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به فعال‌سازی صندوق‌های پژوهش و فناوری اقدام کرده‌ایم. وی اظهار کرد: در این راستا ما تسهیلاتی بالغ بر ۲۶۹ میلیارد تومان را با نرخ ترجیحی در اختیار ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری قرار داده‌ایم.

به گفته معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی، تاکنون این تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعطا شده است، ضمن آنکه از ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری، ۶ مورد آن در حوزه سلامت فعالیت دارند.ملکی‌فر ادامه داد: علاوه بر آن ما به منظور کاهش صف‌های انتظار برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده‌ایم آن دسته از شرکت‌هایی که تسهیلاتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان درخواست دارند، به صندوق‌های پژوهش و فناوری مراجعه کنند. در چنین شرایطی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری مراجعه کنند.

به گفته وی، شرکت‌هایی که تقاضای تسهیلات بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را دارند، باید درخواست‌های خود را به صندوق شکوفایی و نوآوری ارائه دهند.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین از کاهش زمان صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و یادآور شد: در گذشته برای صدور ضمانت‌نامه ۶۰ روز زمان نیاز داشت، ولی در بازمهندسی که در اعطای تسهیلات صورت گرفت، این زمان به یک روز کاهش یافت. ملکی‌فر همچنین در خصوص زمان‌بر بودن ارزیابی طرح‌ها با تاکید بر اینکه اعطای گواهینامه برای ارزیابی طرح‌ها به مدت ۲ و نیم سال امری عادی نیست، توضیح داد: در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با طراحی محصولات خود مستند را آماده داشته باشند، در زمان مقتضی اقدام به ارزیابی طرح‌های آنها خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.