صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / برای رفتار آمریکا به IOC اعتراض کردیم
برای رفتار آمریکا به IOC اعتراض کردیم

سید رضا صالحی امیری:

برای رفتار آمریکا به IOC اعتراض کردیم

کسب و کار نیوز: رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نسبت به این که والیبالیست‌ها در آمریکا معطل شدند به IOC رسماً اعتراض کردیم و این اقدام آنها از جهت ایجاد جو روانی بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید رضا صالحی امیری در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک بیان کرد: از ابتدای ورود به کمیته ملی المپیک نهادی را تحت عنوان شورای راهبردی شکل دادیم که ۱۷ عضو دارد و این ۱۷ عضو رؤسای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک هستند. کمیسیون‌ها مانند اتاق فکر برای کمیته ملی المپیک هستند. دیگر دوران تصمیم گیری فردی گذشته و باید از مدیریت جمعی و ظرفیت‌های دیگران هم استفاده کنیم. در حال حاضر ۱۵۰ نفر در قالب ۱۷ کمیسیون فعالیت دارند.
او ادامه داد: یکی از کمیسیون‌های ما روانشناسی است و بخشی از چالش‌های ما در رویدادهای ورزشی این است که ورزشکار دچار شوک می‌شود و وجود روانشناس در کنار تیم‌ها می‌تواند کمک کند.
صالحی امیری در مورد معطلی والیبالیست‌ها برای ورود به آمریکا برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها گفت: ما رسانه‌ای نکردیم اما از لحظه دو هفته درگیر این بحث هستیم و برای اخذ ویزا هم چالش داشتیم. کمیته ملی المپیک آمریکا و حتی شخص توماس باخ و معاونش پیگیر بودند. باند بی منطقی در آمریکا حاکم است که تمام معادلات جهانی را بر هم می‌زند و تصمیمات نا درست می‌گیرد. در مورد این اتفاق هم دیروز جلسه داشتیم. طبق گزارش‌های رسیده این رفتار آمریکا نشان می‌دهد بیشتر دنبال اقدام روانی بوده اند. اما ما معطل کردن بازیکنان را رسماً به IOC اعلام کردیم. اگر ما چیزی را رسماً اعلام نمی‌کنیم دلیل بر این نیست که اقدامی انجام نداده ایم. ما برای ویزا ندادن به تکواندوکاران هم خیلی اعتراض کردیم و سه راه حل دادن وایلد کارت، برگزاری رویداد مشابه و یا دادن امتیاز را پیشنهاد دادیم.
او ادامه داد: انقلاب اسلامی دشمنانی دارد و ما اصولی داریم که به آن اصول وفاداریم. ما در کمیته ملی المپیک کمیته‌ای را برای موضوعات خاص در سطوح بین المللی تشکیل دادیم.
او در مورد وضعیت اساسنامه نیز گفت: فرایند کارشناسی آن در کمیته ملی المپیک از دوره قبل آغاز شده بود و من وقتی آمدم به آن سرعت دادم. در ۱۳ بار رفت و برگشت به IOC در نهایت تصویب شد و الان هم در نوبت صحن دولت است.
صالحی امیری در مورد تعیین تکلیف دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز تاکید کرد: دبیر کل کمیته ملی المپیک امسال مشخص می‌شود. هر زمان به نتیجه برسیم اعلام می‌کنیم. الان سرپرست دبیرکل داریم و جای نگرانی نیست. فعالیت‌های کمیته به صورت جدی دنبال می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.