صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش خشکشویی های آنلاین بدون مجوز
افزایش خشکشویی های آنلاین بدون مجوز

مکاتبه با 12 ارگان دولتی برای ساماندهی واحدهای غیرمجاز بی جواب ماند

افزایش خشکشویی های آنلاین بدون مجوز

واحدهای صنفی غیرمجاز و زیرزمینی در بسیاری از فعالیت های اقتصادی و صنفی نفوذ کرده اند و موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای واحدهای دارای مجوز شده اند. یکی از اصنافی که از این موضوع آسیب هاب فراوانی دیده است صنف خشک‌شویی و لباسشویی است. یکی از مشکلات اساسی واحدهای خشکشویی و لباسشویی این است که برخی از فروشگاه‌های مجازی که برای این کار راه‌اندازی شده‌اند، اقدام به دریافت البسه مردم کرده و آن را کاملا به صورت غیربهداشتی و غیراصولی شستشو می‌دهند و خشکشویی‌ها را بدنام می‌کنند. گرچه فروشگاه‌های مجازی و اپلیکیشن‌ها برای خرید و فروش کالا مشکلی ندارند اما برای ارائه خدمات نمی‌توان از آنها استفاده کرد، چراکه به عنوان مثال بالغ بر ۹۹ درصد آنها در حوزه خشکشویی و لباسشویی واحد صنفی ندارند چه رسد به مجوز و نرخ‌نامه.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، در بسیاری از گزارش ها آمده است که برخی از واحدهای صنفی غیرمجاز، زیرزمینی و غیربهداشتی که از طریق اپلیکیشن و بدون هیچ نشانی کار می‌کنند، ملحفه‌های عفونی بیمارستان را با لباس‌های مردم می‌شویند و کسی با آنها کاری ندارد. فعالان بازار معتقدند که خشک‌شویی‌های اینترنتی دستگاه‌های خشک‌شویی مناسبی برای شست‌وشو ندارند. با توجه به اینکه نظارتی بر روند شست‌و‌شوی البسه صورت نمی گیرد  هر فردی می‌تواند اینکار را انجام دهد و حتی این لباس‌ها با هر وسیله‌ای شستشو می‌شوند و قانونی بر آن‌ها اعمال نمی‌شود. این در حالی است که مواد اولیه مورد نیاز این صنف وارداتی است و نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است و برای رفع مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه با ارسال نامه ای به وزیر صمت خواستار تخصیص ارز دولتی شده اند اما ترتیب اثری داده نشده است. هم اکنون به علت نوسان نرخ ارز، قطعات یدکی خشک‌شویی و لباسشویی در بازار گران شده است و ماشین آلات هم وارد نمی‌شود. هم چنین بخشی از دستگاه های خشک‌شویی که پیش از انقلاب اسلامی وارد کشور شده بودند با تعویض قطعات در حال فعالیت هستند و بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی نیز بالغ بر ۵۰ دستگاه خشک‌شویی وارد کشور شده است که از کیفیت بالایی برخوردارند.

شکایات متعدد از واحدهای بدون مجوز

ابوالفضل رجب زاده، رئیس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی

امروزه گسترش فضای مجازی به تمام بخش‌های صنفی اجتناب‌ناپذیر شده است، اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد، سوءاستفاده برخی از افراد در راه‌اندازی فعالیت‌های غیرمجاز و مجازی در حوزه‌های مختلف است. در صنف خشکشویی و لباس شویی افراد و شرکت های بسیاری با راه اندازی این کسب و کار اقدام به ارایه خدمات به مردم کرده اند که با آسیب های فراوانی روبرو است. این افراد بدون هیچ گونه مجوزی در حال فعالیت هستند و با ارایه خدمات ارزان مردم را تشویق به استفاده از خشکشویی های آنلاین می کنند. خشک‌شویی‌های اینترنتی اختلالاتی در کار فعالان این صنف بوجود آورده اند و با خدمات بی کیفیت و ارزان مردم را گنراه کرده اند. خشک‌شویی‌های اینترنتی از درب منزل لباس‌های مشتری را با زیر قیمت دریافت می‌کنند و در مکانی نامشخص آن‌ها را می‌شویند که این موضوع قابل قبول نیست و متاسفانه هیچ نظارتی برای مدیریت این موضوع وجود ندارد. در این رابطه با ۱۲ ارگان دولتی برای رسیدگی به این مشکل مکاتبه انجام داده ایم که متاسفانه تا به امروز بدون جواب باقی مانده است.

در حال حاضر پرونده‌های متعددی از شکایات مردم از این واحدهای بدون مجوز و سیار در پلیس فتا در دست بررسی است. بنابراین مردم باید در انتخاب واحدهای صنفی ارایه دهنده خدمات با دقت بیشتری عمل کنند. آن دسته از فعالیت ها درفضای مجازی که دارای مجوز فعالیت هستند بدون هیچ گونه آسیب و خسارتی برای ارایه خدمات مشغول هستند اما آن دسته از کسب و کارهایی که در فضای مجازی تبلیغات دورغین و تقلبی دارند باید پیگیری و رسیدگی شوند. بنابراین  فعالیت چنین واحدهایی مورد قبول اتحادیه نیست و فضای مجازی و خدمات خشک شویی بر پایه فضای مجازی کمک خاصی به این صنف نداشته و مشکلاتی را به همراه داشته است. شکایت‌های بسیار زیادی از سوی مردم از همین اپلیکیشن‌ها و واحدهای مجازی بدون مجوز به اتحادیه خشکشویی و لباسشویی ارسال می‌شود که متاسفانه قابل پیگیری نیست و نمی‌توانیم حق مردم را به آنها برگردانیم. چرا که نه تنها مجوزی ندارند بلکه نام و نشانی از آنها نیست

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.