صفحه اصلی / استان ها / ۲۹۳ کلاس درس زابل غیراستاندارد و خطرساز است
۲۹۳ کلاس درس زابل غیراستاندارد و خطرساز است

فرماندار:

۲۹۳ کلاس درس زابل غیراستاندارد و خطرساز است

کسب و کار نیوز: فرماندار ویژه زابل گفت: در بحث آموزش، تعلیم و تربیت فرزندان و دانش آموزان باید نهایت دقت و تلاش صورت گیرد چرا که اینها آینده سازان ایران اسلامیند و براین اساس باید نسبت به تأمین فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد برای دانش آموزان تلاشی مضاعف صورت پذیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, غلامرضا گنجی در شورای آموزش و پرورش منطقه سیستان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور در زابل برگزار شد افزود: تراکم دانش آموزی در مقطع ابتدایی در کشور ۲۴.۶۵ صدم درصد در استان سیستان و بلوچستان ۳۷.۲۱ صدم درصد و در شهرستان زابل ۲۴ نفر است همچنین تراکم دانش آموزی در مقطع متوسطه اول در کشور ۱۹.۸۵ در استان ۳۲.۱۵ و در شهرستان زابل ۳۰ نفر می‌باشد و تراکم دانش آموزی در مقطع متوسطه دوم در کشور ۱۶.۷۷ در استان ۲۵.۲۳ و در شهرستان زابل ۲۴.۹ درصد است.
وی ادامه داد: سرانه فضاهای آموزشی در کشور ۵.۱۸ مترمربع در استان سیستان و بلوچستان ۳.۳۲ و در شهرستان زابل ۳ مترمربع می‌باشد.
وی اضافه کرد: ما در این شهرستان ۳۱۳ واحد آموزشی داریم که ۴.۹ درصد ازکل فضای آموزشی استان را شامل می‌شود.
گنجی در ادامه گفت: ۳۷۷۰۳ نفر دانش آموز داریم که از این تعداد ۲۸۴۱۳ نفر در مدارس دولتی و ۹۲۹۰ نفر در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که نسبت دانش آموز به معلم نیز ۲۴.۶ درصد می‌باشد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی در شهرستان زابل ۸۲ درصد اعلام شده است.
غلامرضا گنجی افزود: در این شهرستان ۱۸ هزار کلاس درس ساماندهی شده که از این تعداد ۱۴۹۹ کلاس غیر استاندارد امکانات گرمایشی است.
وی ادامه داد: ۹۲۵ کلاس درس نیز بدلیل مشکلات فنی و مهندسی شناسایی شده اند که از این تعداد ۲۹۳ کلاس بدلیل غیر استاندارد و خطر آفرین بودن برای دانش آموزان باید تخریب، ۳۸۶ کلاس باید مستحکم سازی و ۲۴۶ کلاس باید مقاوم سازی شوند.
همچنین در این جلسه رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: احداث مجتع های آموزشی کاری بسیار خوب و ارزشمند است که در حال حاضر ۵۲ مجتمع آموزشی را در کشور در دست احداث داریم که یکی از این مجتمع‌ها در شهر زاهدان در نظر گرفته شده که در حال ساخت است و اگر جانمایی و همینطور زمین مناسبی در منطقه سیستان برای احداث مجتمع آموزشی با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع در نظر گرفته شود این آمادگی وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت زیرساخت برای انجام هرکار، افزود: برنامه جمع آوری بخاری‌های نفتی یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما بود که در استان خراسان شمالی بدلیل وجود زیر ساخت مناسب از جمله گازکشی، توانستیم همه بخاری‌های نفتی را از سطح مدارس جمع آوری کنیم و در حال حاضر هم در تلاشیم تا بخاری‌های گازی غیر استاندارد را جمع کنیم و بجای آن سیستم‌های استاندارد را جایگزین نمائیم.
وی ادامه داد: از محل طرح‌های نیمه تمام برای استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ با پیگیری‌های انجام شده ۲۷ و نیم میلیارد تومان تخصیص یافت ولی در سال جاری خوشبختانه به ۸۰ میلیارد تومان رسیده که تاکنون ۵۲ درصد از این بودجه تخصیص پیدا کرده ولی تلاش می‌کنیم که در آینده بسیار نزدیک الباقی اعتبار باقی مانده نیز تخصیص یابد.
وی در ادامه گفت: دراستان سیستان و بلوچستان ۳۶ پروژه فعال و ۱۰ پروژه نیمه تمام غیر فعال داریم که باید تلاش شود تا این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.