صفحه اصلی / اصناف / کاهش تا ۴۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در آینده نزدیک
کاهش تا ۴۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در آینده نزدیک

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وعده داد:

کاهش تا ۴۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در آینده نزدیک

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وعده داد که در هفته‌های پیش‌رو با ورود سیب‌زمینی استان همدان به بازار، شاهد کاهش قیمت تا حدود ۴۰ درصدی این محصول در بازار خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ماه‌های اخیر قیمت سیب‌زمینی رو به افزایش بود و امروز تا کیلویی ۱۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود و با وجود وعده‌های مسؤولان طی هفته‌های گذشته، اثری از کاهش و تعادل قیمت در بازار نیست. در این شرایط اسدالله کارگر – رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی توضیح داد: مهمترین دلیل افزایش قیمت سیب‌زمینی در این ایام صادرات آن بوده که به کشورهای همسایه انجام شده و در حال افزایش است. از سوی دیگر نیز کارخانه‌های فرآوری سیب‌زمینی این محصول را سر زمین از کشاورزان خریداری کرده و برای عرضه در بازار داخلی و صادرات جمع‌آوری می‌کنند که در کنار تولیدکنندگان چیپس و اسنک، عامل مهمی برای افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار هستند.

وی افزود: این که گفته می‌شود سیب‌زمینی کهنه و انباری با کیفیت‌های پایین وارد بازار شده است، به هیچ وجه صحت ندارد چرا که هم‌اکنون هیچ سیب‌زمینی انبار شده در کشور وجود ندارد و این محصول در فصل زمستان در انبارهای کشور ذخیره شده و عرضه می‌شود. اما سیب‌زمینی‌های بی‌کیفیتی که در بازار عرضه می‌شود، مربوط به استان اصفهان بوده که سیب‌زمینی نو محسوب می‌شود اما از کیفیت لازم برخوردار نیست. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد: عمده تولید سیب‌زمینی کشور مربوط به استان‌های همدان و شهرستان رزند است که در هفته‌های پیش‌رو به بازار وارد شده و تا ۴۰ درصد می‌تواند قیمت این محصول را کاهش دهد.

همچنین مطالعه کنید:

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.