صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / کالاهای واسطه‌ و سرمایه‌ای ۸۵ درصد واردات را شامل می‌شود
کالاهای واسطه‌ و سرمایه‌ای ۸۵ درصد واردات را شامل می‌شود

کالاهای واسطه‌ و سرمایه‌ای ۸۵ درصد واردات را شامل می‌شود

معاون طرح و برنامه وزیر صمت اظهار داشت: نزدیک به 85 درصد از کل وارادت به کشور شامل کالاهای واسطه‌ای و سرمایه است وحدود 14 میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به 55 کد آیسیک است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، سعید زرندی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های داخل گفت: نمایشگاه فرصت های نهضت ساخت داخل، زمان بسیار مطلوبی برای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی است تا بتوانند گامی بلند برای بومی سازی صنایع بردارند.

او ادامه داد: تحریم برای کشور مشکلات زیادی ایجاد کرد و هیچ کس از آن استقبال نمی‌کند اما در کنار این سختی ، فرصت جدیدی درکشور به وجود آمده است و ما باید این تهدید را به یک فرصت بزرگ برای تولید تبدیل کنیم.

او ادامه داد: شرایط و موقعیتی که برای کشور ایجاد شده، باعث شد توجه به تعمیق ساخت داخل به فصل مشترک کل مسئولین نظام تبدیل شود .

معاون طرح و برنامه صمت افزود: شاید در گذشته برای ترغیب واحدهای تولیدی به ارتباط و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مشکلاتی بود اما؛ در وضعیت کنونی ، خود بخش صنعت و معدن نیز مشتاق به بومی سازی شده است و نیاز به مراکز علمی دارد.

او بیان کرد: مهمترین برنامه سال ۹۸ توسعه تولید و تعمیق نهضت ساخت داخل است و ۱۰ پروژه عملیاتی برای آن تدوین شده است.در این برنامه اهداف هم کمی و هم کیفی دیده شده و سازمان های مسئول آن مشخص شده و بطور منظم رصد وپایش می شود

زرندی در ادامه گفت: نزدیک به ۸۵ درصد از کل وارادت به کشور شامل کالاهای واسطه‌ای و سرمایه است وحدود ۱۴ میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به ۵۵ کد آیسیک است.

معاون طرح و برنامه با اشاره به واردت برخی قطعات خودرو گفت:برخی از قطعات و ماشین آلات در واردات به مشکل خوردند یا ارز مورد نیاز آن تامین نمی شود و یا به خاطر تحریم امکان واردات آن نیست لذا باید برای حفظ تولید، به سوی تعمیق ساخت داخل و بومی سازی قطعات و ماشین آلات مهم حرکت کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.